• Anonym (Kvinn­an)
    Sun 18 Aug 2019 19:49
    644 visningar
    25 svar
    25
    644

    Är det rimligt att han blir arg, kall och skriker på mig över detta? Hade era män reagerat likadant?

    Hej alla ni snälla på familjeliv som läser detta. Ge mig er åsikt snälla.

    På grund av obefintligt sexliv med min man kan jag vara sorgsen från och till. Vi har bråkat om detta och han har bett mig inte prata om det, därför låter jag bli. När han frågade flera ggr idag fick jag till slut säga att det gör mig ledsen att vi inte har någon intimitet eller något sexliv.

    Han blev arg för att jag inte sa något direkt men innan dess har han ju bett mig inte säga något. Allt lugnar sig.

    Jag ska åka och handla och har fickorna fulla, tar bilnyckeln och inte husnyckel med mig, ber honom låsa. Tyckte inte det var så allvarligt. När jag kommer hem knackar jag och möts av en kall och arg make. Jag hade stört vårt barn som drack sin ersättning när jag knackade, han skrek på mig och förklarade att jag inte förstår, tappar ofta bort min telefon hemma etc. Verkligen vrålade, nu går han runt och är jättearg.

    Bra att veta är att jag inte är en slarvel,har ett bra jobb, anstränger mig för att alltid hålla det fint hemma, prioroterar min partner och hans behov, ger gott om kärlek o komplimanger. Gör ont att få så mycket "skit" för dessa saker.

    Behövet veta hur andra uppfattar detta.

  • Svar på tråden Är det rimligt att han blir arg, kall och skriker på mig över detta? Hade era män reagerat likadant?
  • Anonym (Stina­)
    Sun 18 Aug 2019 19:52
    #1

    Dumpa aset

  • Sun 18 Aug 2019 19:54
    #2

    Löjligt! Gå på familjerådgivning?

  • Sun 18 Aug 2019 19:56
    #3

    Det är förstås inte rimligt att skrika mot sin partner och i synnerhet inte över...vad egentligen? En bagatell. Han var på dåligt humör av någon annan orsak och lät det gå ut över dig. Händer det ofta? Beror hans obefintliga sexlust och humör på att han mår dåligt rent fysiskt?

  • Anonym (Trupp­)
    Sun 18 Aug 2019 19:57
    #4
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-08-18 19:49:38 följande:

    Hej alla ni snälla på familjeliv som läser detta. Ge mig er åsikt snälla.

    På grund av obefintligt sexliv med min man kan jag vara sorgsen från och till. Vi har bråkat om detta och han har bett mig inte prata om det, därför låter jag bli. När han frågade flera ggr idag fick jag till slut säga att det gör mig ledsen att vi inte har någon intimitet eller något sexliv.

    Han blev arg för att jag inte sa något direkt men innan dess har han ju bett mig inte säga något. Allt lugnar sig.

    Jag ska åka och handla och har fickorna fulla, tar bilnyckeln och inte husnyckel med mig, ber honom låsa. Tyckte inte det var så allvarligt. När jag kommer hem knackar jag och möts av en kall och arg make. Jag hade stört vårt barn som drack sin ersättning när jag knackade, han skrek på mig och förklarade att jag inte förstår, tappar ofta bort min telefon hemma etc. Verkligen vrålade, nu går han runt och är jättearg.

    Bra att veta är att jag inte är en slarvel,har ett bra jobb, anstränger mig för att alltid hålla det fint hemma, prioroterar min partner och hans behov, ger gott om kärlek o komplimanger. Gör ont att få så mycket "skit" för dessa saker.

    Behövet veta hur andra uppfattar detta.


    Har han alltid var så här?
  • Anonym (Lansk­)
    Sun 18 Aug 2019 20:03
    #5

    Kanske han är deprimerad? Då förlorar man sexlusten och blir lättirriterad, arg och sorgsen. Får han sova ordentligt?

  • Anonym (Kvinn­an) Trådstartaren
    Sun 18 Aug 2019 20:11
    #6
    Anonym (Lansk) skrev 2019-08-18 20:03:15 följande:

    Kanske han är deprimerad? Då förlorar man sexlusten och blir lättirriterad, arg och sorgsen. Får han sova ordentligt?


    Han har alltid haft sömnproblem... med litet barn blir det värre men hans reaktioner på små saket är nog en del av hans karaktär. Jag skojar med vårt barn ibland och säger hakuna matata. Han blir arg för han gillar inte disney, jag har råkat vänja mig vid det och säger det ibland av misstag, en sån sak gör honom arg.
  • Anonym (ddd)
    Sun 18 Aug 2019 20:15
    #7

    Låter helt klart som han har något mentalt eller emotionellt problem, att bli så pass arg över sådana saker är inte normalt någonstans. Mitt råd är egentligen att lämna honom, men jag förstår att barn kan försvåra hela situationen något väldigt.

  • Sun 18 Aug 2019 20:41
    #8

    Han låter stressad, hur mycket jobbar han!

  • Anonym (A)
    Sun 18 Aug 2019 20:43
    #9
    Tow2Mater skrev 2019-08-18 20:41:38 följande:
    Han låter stressad, hur mycket jobbar han!
    Ja, han låter stressad.
  • Anonym (H)
    Sun 18 Aug 2019 21:03
    #10

    Det känns ju ganska självklart att han är upprörd över något större. Utan att någonsin ha varit i den sitsen kan jag tänka mig att man som man upplever en enorm press att vara sexuellt framåt, aktiv, ha hög sexlust och när man inte uppfyller de kriterierna så känner man sig nog enormt udda och kass. Den sexuella manlighetsnormen är oerhört stark. När man får det bekräftat att man inte bara är precis så omanlig som man känner dig utan dessutom får veta att man genom detta får sin pattner att må dåligt då tror jag nog man brister. Din man bryter ihop medelst ilska, inte ett bra sätt att lösa det på men jag hade nog själv reagerat väldigt kraftigt på något liknande i en situation där jag redan var derimerad eller hårt pressad av sömnbrist. Jag har som depressiv fått fullståndiga psykbryt och känt mig värdelös bara av att tappa en gaffel eller få en sten i skon. Jag tror din man behöver hjälp.

    Men du måste också få känna att han gått över en gräns, låt honom veta att du blivit ledsen, att du vill kommunicera och att du vill bättra er relation.

Svar på tråden Är det rimligt att han blir arg, kall och skriker på mig över detta? Hade era män reagerat likadant?