• jess1980

    Väntan

    Hej alla!

    Jag fyller 39 i oktober och har tre barn med mitt ex.

    Min yngsta är 12 år.

    Jag har sedan 2 år tillbaka en ny, helt fantastiskt man och vi försöker nu skaffa en liten tillsammans. Ingen av mina 3 har jag hållit reda på ägglossning och sådant.

    När jag väntade min yngsta hade jag inte riktigt kommit igång med mina p-piller än efter förlossningen och min äldsta son var då 3 månader cirka. I höstas blev jag gravid av misstag , då jag missade någon dag att ta mina piller. Men det slutade i ett tidigt MA.

    Nu har vi försökt i 3 månader hittills och det kan ju ta många fler månader innan det funkar. Vet ju också att det tog 6-9 månader innan jag blev gravid med mina två äldsta.

    Känner bara en extra stress just nu då jag snart e 39. Och det vara första gången jag fick missfall/MA någonsin och kan inte låta bli att oroa mig för att det beror på att min kropp inte fungerar lika bra längre. Känner att jag ville skriva av mig lite och kanske få kontakt med andra i liknande situation. Det är ju med stor sannolikhet många ändå.

  • Svar på tråden Väntan
  • Anonym (.)

    Egentligen är din kropp redan förbrukad när det gäller att föda barn. Men det är ju inte omöjligt att bli gravid. Riskerna för missfall och diverse fel som barnet kan få är väldigt höga.
    Det är utöver att det blir svårare och svårare att bli gravid för varje dag som går.
    Vid 35 år som kvinna bör man vara klar med barnafödandet.

  • cilia81
    jess1980 skrev 2019-08-18 21:31:09 följande:

    Hej alla!

    Jag fyller 39 i oktober och har tre barn med mitt ex.

    Min yngsta är 12 år.

    Jag har sedan 2 år tillbaka en ny, helt fantastiskt man och vi försöker nu skaffa en liten tillsammans. Ingen av mina 3 har jag hållit reda på ägglossning och sådant.

    När jag väntade min yngsta hade jag inte riktigt kommit igång med mina p-piller än efter förlossningen och min äldsta son var då 3 månader cirka. I höstas blev jag gravid av misstag , då jag missade någon dag att ta mina piller. Men det slutade i ett tidigt MA.

    Nu har vi försökt i 3 månader hittills och det kan ju ta många fler månader innan det funkar. Vet ju också att det tog 6-9 månader innan jag blev gravid med mina två äldsta.

    Känner bara en extra stress just nu då jag snart e 39. Och det vara första gången jag fick missfall/MA någonsin och kan inte låta bli att oroa mig för att det beror på att min kropp inte fungerar lika bra längre. Känner att jag ville skriva av mig lite och kanske få kontakt med andra i liknande situation. Det är ju med stor sannolikhet många ändå.


    Hej

    Jag har lite som du oxå fast jag har 4 barn och skulle vilja ha 1 till men jag är 38 och känner att tiden rinner iväg. Jag blir ju äldre och mina ägg blir oxå äldre. Vi har försökt i ca 1 år men det går inte så bra.. Jag har ägglossningstest och kollar när min mens är m.m. Men det verkar inte riktigt vilja sätta sig..
  • Anonym (Mel)
    Anonym (.) skrev 2019-08-18 22:21:47 följande:

    Egentligen är din kropp redan förbrukad när det gäller att föda barn. Men det är ju inte omöjligt att bli gravid. Riskerna för missfall och diverse fel som barnet kan få är väldigt höga.

    Det är utöver att det blir svårare och svårare att bli gravid för varje dag som går.

    Vid 35 år som kvinna bör man vara klar med barnafödandet.


    Det där var ett märkligt svar. Förstår att du klickade i anonym när du skrev detta.

    Många MÅNGA får barn efter 35 års ålder.

    Att det är svårare att bli gravid då stämmer.

    Att det är finns risker stämmer, därav rekommenderas alla över 35 att göra kub test.

    Det finns inga rekommendationer eller förbud för att bli gravid efter 35. Det är enbart ditt egna påhitt, fördomar och åsikter att inte skaffa barn efter 35. Håll det för dig själv tack.

    "din kropp är förbrukad"... Nej ts kropp är inte förbrukad. Men din åsikt är förbrukad.
  • Anonym (S)
    Anonym (.) skrev 2019-08-18 22:21:47 följande:

    Egentligen är din kropp redan förbrukad när det gäller att föda barn. Men det är ju inte omöjligt att bli gravid. Riskerna för missfall och diverse fel som barnet kan få är väldigt höga.

    Det är utöver att det blir svårare och svårare att bli gravid för varje dag som går.

    Vid 35 år som kvinna bör man vara klar med barnafödandet.


    Tänk vad mycket folk skulle sluta med bara för att kroppen är "förbrukad".

    Inte bara föda barn utan även sluta äta god mat eftersom smaklökarna försämras kraftigt hos äldre, sluta ha sex om Det inte går utan hjälp..allt sånt är ett tecken på att kroppen är förbrukad och det är dags att sluta leva..

    Du måste ha ett väldigt tråkigt liv.

    Dessutom vid 35 års ålder är väl knappast riskerna 'väldigt höga', det är ingen hög ålder ens!
Svar på tråden Väntan