• anonymbebis00

    Attraktion vid första ögonkastet

    Jag har funderat lite på det här med att känna en stark attraktion vid första ögonkastet. Och då menar jag inte att man nödvändigtvis finner personen ifråga attraktiv utan att man av nån oförklarlig anledning bara känner en viss kemi, spänning och samhörighet direkt, utan att ens ha behövt utbytt ett ord.
    Har detta ens hänt nån av er som läser?

    Detta hände mig när jag började på nytt jobb i vintras. En helt vanlig medelmåttig, inte vidare utstickande intressant kille som jag inte ens tyckte var snygg. Han frågade mig något och jag blev så himla generad. Jag tänkte på det hela dagen, varför kände jag mig generad? Jag som sällan är blyg framför nya människor.
    Har knappt pratat med han sedan dess men känslorna har växt och jag är starkt intresserad av denna kille och livrädd för att våga prata med honom igen.

    Varför dras jag till honom som en magnet? Är det något genetiskt, biologiskt? Och om en person dras till en annan av biologiska skäl, borde det inte på något plan vara ömsesidigt? (Frågar inte för att det är något jag väntar mig att få höra utan för att jag genuint tror att det borde finnas en chans)

    Han ser inte bättre ut än mig, vi är väl rätt så medelmåttiga båda två. Båda blonda normalbyggda finsksvenskar med liknande ansiktsdrag. 

    Som en bonus har jag märkt att vi delar väldigt många intressen Drömmermen det hör inte hit i guess.

    Kanske en extremt dum tråd men jag vill gärna ha synpunkter. Har även en tjejkompis som upplevt exakt samma sak och jag är väldigt fascinerad av vad det kan bero på.

Svar på tråden Attraktion vid första ögonkastet