• Mon 19 Aug 2019 07:41
    1515 visningar
    9 svar
    9
    1515

    Flytta till USA efter studenten

    Hejsan!

    Jag är ny här på familjeliv.se men hoppas att detta ska gå bra ändå.

    Nu är de såhär att min pojkvän flyttade till USA igår för att gå på collage i 4 år (Jag mår skit ska ni veta) men jag undrar om någon vet hur det fungerar om jag skulle vilja flytta dit. Jag går just nu på gymnasiet här i Sverige och planerar att flytta efter min student isåfall som inträffar 2021. Min plan är att flytta dit, kanske med min syster, och bara jobba tills han är klar med utbildningen. Funkar det att jobba i USA med bara en examen från gymnasiet eller behöver man gå högskola för att ha en chans? Tänker mig inte de flottigaste jobben, har tänkt mig restaurang eller i någon butik. Har kollat lite på hur de funkar att få visum och det kan nog också bli svårt för mig som bara kommer ha gymnasie-examen om jag har förstått de rätt.

    Jättetacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Flytta till USA efter studenten
  • Mon 9 Sep 2019 21:17
    #9

    [quote=79845735][quote-nick]Anonym (BigMom) skrev 2019-08-21 01:25:46 följande:[/quote-nick]Hej Du kan söka universiteter i den stad du vill bo i USA, som har engelska intensiv studier för utländska elever, det brukar kallas CLI och de hjälper dig med studentvisum, sedan kan du ansöka om CSN studiemedel. Detta har mina barn gjort och det har gått bra för dem. Ett exempel på ett University i staden Georgia ung.edu/center-for-language-education/ Om du istället söker till en utbildning kan du automatiskt få jobba medans du studerar, dock efter 1 års studier. Hoppas du verkligen gå vidare med dina drömmar och uppnår dina mål! Lyssnar på din inre rösten och informera alltid dig direkt med rätt myndighet. Läs även här travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/study/student-visa.html. Lycka till![/

    Tack så jättemycket!

Svar på tråden Flytta till USA efter studenten