• Anonym (?)

    Maken får inte följa med på nästa möte till bm

    Min bm sa att min man får följa med på alla möten under graviditeten utan nästa möte. Det är andra mötet efter inskrivning. Har någon varit med om ett sådant möte, och vad tar bm upp på detta som är så hemligt för min man? 

  • Svar på tråden Maken får inte följa med på nästa möte till bm
  • Anonym (A)

    Nu var inte min man med på alla mötena men aldrig att BM sa Nästa gång får han inte följa med..

  • Anonym (?)

    Ja jag undrar vad hon ska ta upp på det mötet. Hon gick igenom hela planen för hela graviditeten med alla möten osv och sa att ett möte ( i mitt fall nästa)  görs enbart med modern. 

  • Anonym (Första)

    Bm ville att jag skulle komma på inskrivnings samtalet själv, då man som blivande mamma kan ventilera och tala om ifall man lever i ett destruktivt förhållande/blir misshandlad fysiskt/psykiskt eller så.

    Men min sambo var välkommen på andra mötet.

  • Anonym (Fiona)

    Har hört om såna möten. Tror att det kan vara standard beroende på var du bor och kan vara till för att försäkra sig om att mannen inte tvingar dig till nåt. Jag är inte helt hundra, har inte varit med om det själv, men det är vad jag hört om såna möten.

  • Anonym (J)

    Det är för att hitta kvinnor som lever i kontrollerande förhållanden. Och även en möjlighet att ta upp sådant som vissa tycker är pinsamt, även inför sin partner.

  • Anonym (LB)

    Vet att dom har börjat jobba mycket med att stävja våld i relationer bl a o att därför har dom möte med enbart mamman för att kunna ställa känsliga frågor utan pappans närvaro. Så är det i vår stad iaf.

  • Anonym (?)

    ok vad ställer dom för frågor? Borde inte partnern också få ett sådant möte- jag kan ju lika gärna vara den som misshandlar eller kontrollerar honom.... :D

  • Mrs Moneybags

    Hade också ett sånt möte när jag var gravid för 8 år sedan. 

    Glöm inte att den farligaste perioden för kvinnor är just under graviditet och kring förlossningen. Det är därför de vill ta tillfället i akt att stävja kvinnomisshandel mm. Tyvärr är det många kvinnor som råkar illa ut när de är gravida. 

  • Anonym (Ja)
    Anonym (?) skrev 2019-08-19 13:44:47 följande:

    Ja jag undrar vad hon ska ta upp på det mötet. Hon gick igenom hela planen för hela graviditeten med alla möten osv och sa att ett möte ( i mitt fall nästa)  görs enbart med modern. 


    Dom kommer fråga dig om hur du mår, om allt är bra i relationen, tar upp våld i relationer osv. Alla får ett sånt möte.
Svar på tråden Maken får inte följa med på nästa möte till bm