• Mortiscia80

    Asiatiska barnfilmer?

    Jag tycker att filmerna "Min granne Totoro" och "Spirited away" är jättefina och undrar om ni vet fler lite nyare asiatiska filmer som är lämpliga för barn?

  • Svar på tråden Asiatiska barnfilmer?
  • Mortiscia80
    brallison skrev 2019-08-20 11:16:59 följande:

    Båda filmerna är gjorda av samma regissör - kolla flera av hans verk.


    Ja jag har inte kommit så långt med allt annat som ska göras i vardagen ;) men tack iaf för tanken!
  • brallison
    Mortiscia80 skrev 2019-08-20 14:13:51 följande:
    Ja jag har inte kommit så långt med allt annat som ska göras i vardagen ;) men tack iaf för tanken!
    Ponyo - kom på att min dotter tittat på den också.
    Princess Mononoke - dessa som jag känner till själv, men ser att han gjort massor: www.imdb.com/name/nm0594503/
  • BahHumbug
    Mortiscia80 skrev 2019-08-20 21:23:08 följande:

    Åh, tack för länken! =) 


    Avråder från Princess Monokoe om barnen är under 12. Den är ganska våldsam och blodig i filmen och en massa djur dör.

    Rekomenderar Howls moving castle/ Det levande slottet.

    Porco Rossco

    Ponyo
  • Mortiscia80
    BahHumbug skrev 2019-08-21 05:52:47 följande:
    Avråder från Princess Monokoe om barnen är under 12. Den är ganska våldsam och blodig i filmen och en massa djur dör.

    Rekomenderar Howls moving castle/ Det levande slottet.

    Porco Rossco

    Ponyo
    Bra att veta! Tack även till dig för dina tips! :)
  • BahHumbug
    Mortiscia80 skrev 2019-08-22 15:13:56 följande:
    Bra att veta! Tack även till dig för dina tips! :)

    Såg min första anime serie när jag var liten på slutet av 80 talet.
    Man sade tecknat och lärde mig senare att de japanska tecknade filmerna och serierna kallas för Anime. Det finns mängder av olika genrer precis som otecknade filmer. En del filmer och serier riktar sig inte till barn trots att det är tecknat.

    I vilken ålder är barnen och hur bra är de på engelska?
    Frågar för att se om jag kan ge mer tips på filmer och serier som liknar Studio Ghibli.Sedan vad gillar de för stuk av film/ serier typ magi, riddare, prinsessor m.m. 

    Denna filmen är ganska mysig, och jag tror att den är barnvänlig.


    Det var hundra år sedan jag såg denna.Obestämd


    Castle in the Sky

  • Mortiscia80
    BahHumbug skrev 2019-08-22 23:52:55 följande:

    I vilken ålder är barnen och hur bra är de på engelska?
    Frågar för att se om jag kan ge mer tips på filmer och serier som liknar Studio Ghibli.Sedan vad gillar de för stuk av film/ serier typ magi, riddare, prinsessor m.m. 

    Denna filmen är ganska mysig, och jag tror att den är barnvänlig.


    Det var hundra år sedan jag såg denna.Obestämd


    Castle in the Sky


    Har en tvååring i nuläget, han pratar lite på engelska och lär sig siffror och alfabetet på engelska just nu men jag tänker långsiktigt :) Så upp till tonåren eller tills det börjar bli för våldsamt och blodigt, dvs generellt barnvänligt.

    Castle in the Sky är faktiskt en av de som jag tänkte försöka få hem!
Svar på tråden Asiatiska barnfilmer?