• LaserFrida

    Vill höra solskenshistorier kring första graviditeten

    Hej,

    Jag är 34 år och har plussat för ca 1 vecka sedan och är nu i vecka 6. Det är första barnet och vi hade en sån otrolig tur att lyckas på första försöket. Men nu är jag så orolig, vilket såklart är normalt. Jag skulle vilja höra från er som lyckades på första försöket och som sedan fick behålla det hela vägen och där allt gick bra. Jag vet att risken för missfall är störst fram till v.12 och jag har läst otaliga berättelser här och på andra ställen om missfall i både tidigt och sent skede, så det vill jag INTE höra om. Så om du har en sådan historia så ber jag dig att hålla den för dig själv i just den här tråden. ???? Jag hoppas att jag inte trampar någon på tårna, isf ber jag om ursäkt ??Jag behöver bara höra om/att det kan gå bra för nu kan jag vara fokusera på att något dåligt ska hända ????

  • Svar på tråden Vill höra solskenshistorier kring första graviditeten
  • Aamon

    Håller min historia för mig själv då den inte är vad du vill höra:)

    Tänkte bara tipsa om en sida som räknar ut missfallsrisken fram till v20 dag för dag. Hjälpte mig massor i mina tankar kring att man väntar barn, inte missfall. Redan nu har du större odds för att det ska gå hela vägen. Lycka till :)

    datayze.com/miscarriage-chart.php

  • Omstart2019

    Jag hade en enkel första graviditet. Inga komplikationer, missfall eller särskilt mycket jobbiga symtom. Och inga missfall.


    2007, 2010, och 3/6 2019
  • sandrabeerg
    LaserFrida skrev 2019-08-19 14:36:12 följande:

    Hej,

    Jag är 34 år och har plussat för ca 1 vecka sedan och är nu i vecka 6. Det är första barnet och vi hade en sån otrolig tur att lyckas på första försöket. Men nu är jag så orolig, vilket såklart är normalt. Jag skulle vilja höra från er som lyckades på första försöket och som sedan fick behålla det hela vägen och där allt gick bra. Jag vet att risken för missfall är störst fram till v.12 och jag har läst otaliga berättelser här och på andra ställen om missfall i både tidigt och sent skede, så det vill jag INTE höra om. Så om du har en sådan historia så ber jag dig att hålla den för dig själv i just den här tråden. ???? Jag hoppas att jag inte trampar någon på tårna, isf ber jag om ursäkt ??Jag behöver bara höra om/att det kan gå bra för nu kan jag vara fokusera på att något dåligt ska hända ????


    De flesta förstagraviditeter går ju bra. Jag blev gravid på första försöken och har inte haft några missfall.
  • LaserFrida

    Tack för tipset, jättebra sida :) Den lugnade mig en hel del faktiskt! <3


    Aamon skrev 2019-08-19 15:34:00 följande:

    Håller min historia för mig själv då den inte är vad du vill höra:)

    Tänkte bara tipsa om en sida som räknar ut missfallsrisken fram till v20 dag för dag. Hjälpte mig massor i mina tankar kring att man väntar barn, inte missfall. Redan nu har du större odds för att det ska gå hela vägen. Lycka till :)

    datayze.com/miscarriage-chart.php


  • LaserFrida

    Tack!! Härligt att höra att det kan gå bra och utan komplikationer! Jag ser/ hör nästan bara om allt där det går fel och är jobbigt så skönt att höra att det inte bara är så för en katastrofmänniska som jag! <3


    Omstart2019 skrev 2019-08-19 15:42:06 följande:

    Jag hade en enkel första graviditet. Inga komplikationer, missfall eller särskilt mycket jobbiga symtom. Och inga missfall.


  • LaserFrida

    Tack!! Härligt att höra att det kan gå bra och utan komplikationer! Jag ser/ hör nästan bara om allt där det går fel och är jobbigt så skönt att höra att det inte bara är så för en katastrofmänniska som jag! <3


    Omstart2019 skrev 2019-08-19 15:42:06 följande:

    Jag hade en enkel första graviditet. Inga komplikationer, missfall eller särskilt mycket jobbiga symtom. Och inga missfall.


    sandrabeerg skrev 2019-08-19 16:00:15 följande:

    De flesta förstagraviditeter går ju bra. Jag blev gravid på första försöken och har inte haft några missfall.


    Tack snälla för att du delar med dig!

    Jo det är väl så, men är lite av en orosmänniska så har svårt att fokusera på det. Tycker bara att jag läser/hör om när det inte går bra. Vill bara höra från dem där det gått bra för att liksom våga hoppas på att det kan gå bra!
  • Snuttismalin

    Min första graviditet gick hur smidigt som helst. Inga missfall innan, inga jobbiga krämpor, inga komplikationer. Förlossningen startade med att vattnet gick i vecka 40+nånting och 17 timmar senare var hon ute och jag behövde inte sy eller nåt :)

  • Guldbarb

    Jag har två söner som blivit till utan försök och utan missfall eller så vid andra tillfällen. Båda gick över tiden så att jag fick sättas igång men även det funkade bra båda gångerna. Jag läste allt om risker under tiden också men det var onödig oro :)

  • IceKitten

    Jag har en perfekt liten pojke som sover bredvid mig nu, första graviditeten. Enkel och symtomfri graviditet, hade inte mensen uteblivit hade jag inte ens vetat om att jag var gravid ^^

    Snabb och dramafri förlossning och absolut inga bestående men. Bebiskilorna var borta efter 6 veckor. Bebisen har dessutom sovit nätterna igenom sedan start (ammas halvsovandes ibland) så... Varsågod här har du en solskenshistoria :p

Svar på tråden Vill höra solskenshistorier kring första graviditeten