• Smurfananna

    Ni som försökt längre än 1-2 år!

    Hejsan, jag är 23 år gammal. & är i min mest fertila ålder, vad jag trodde iallafall.. Jag & min sambo valde att börja planera en framtid för tre somrar sedan & då valde vi tillsammans att jag skulle ta ur min spiral för att starta barn verksamheten.. men det står helt still & varje månad är en ny förhoppning med negativa tester.. besvikelsen sköljer över en varenda gång :( Idag tog jag tag i mig själv & ringde gyn om ofrivillig barnlöshet, så har precis skrivit i varenda liten lucka i formuläret som jag ska skicka in.. jag hoppas verkligen jag får hjälpen snarast så man kan se vad som orsakar min problematik med svårighet för graviditet.. sambon har barn sen innan, men inte jag :( är jag ensam är eller finns det fler där ute som har det som jag, svårt att bli gravid alltså.. längtan efter en liten är så stor att det börjar bli en press när man ser alla kompisar där ute få sina små :( ursäkta för långt inlägg, behövde verkligen skriva av mig..

  • Svar på tråden Ni som försökt längre än 1-2 år!
  • Anonym (Frida)

    Hej! Åh jag sitter i samma situation som dig så förstår frustrationen! (är 25) Jag och min sambo har försökt i ca 1 år, haft sex alla dagar under ägglossning och provat alla knep men ändå händer ingenting. Så du är inte ensam! Jag har inbokad tid nästa vecka för att kolla upp. Vi blev så ledsna när sambons bror och hans flickvän lyckades på första försöket, men självklart glada för deras skull! Men det är klart det sätter mer press, hoppas det går bra för dig!

  • Jagerika

    Du är absolut inte ensam! Vi började försöka när jag va 25 år, är idag 27 så har försökt i 1 år och 9 månader. Vi står på kö till IVF då min sambos spermier inte va direkt dåliga, men långsamma så kanske inte hinner fram ordentligt! Sök hjälp, det är läskigt men ändå skönt att veta varför inget händer :)

  • TrueLove12

    Hej här har vi försökt i snart 2 år och inget hänt påbörjade fertilitetsutredningen i fen då vi hade första mötet.

    Var på mötet på Sahlgrenska i onsdags första mötet då inför vad som kommer hända fram över. Tog blodprover vi båda och maken lämna in spermaprovet.

    Ringde igår om hss men var fullt denna gång ska ringa om de nästa mens om jag inte får remiss innan. Vi har tyvärr 1% chans och bli gravida på egen hand så de blir ivf för oss vänte tiden 6 mån ca beror när dom tar beslutet. De ska även kolla min ägg reserv m.m

Svar på tråden Ni som försökt längre än 1-2 år!