• erikaABC

    Tycker du att man ska ha födelsedagsuppvaktningar på arbetsplatsen?

    Tycker du att man ska ha födelsedagsuppvaktningar på arbetsplatsen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att man ska ha födelsedagsuppvaktningar på arbetsplatsen?
  • Anonym (nej tack)

    Jag tycker det kan räcka med en hälsning och kanske en liten minipresent från chefen och företaget men inta hålla på att gratta personalen och ge presenter och  grejor. Usch nej!

  • Anonym (A)

    Jag uppskattar inte att bli uppmärksammad så jag säger gärna nej tack till det. Har en kollega just nu som alltid ska tjoa ut i lokalen att en fyller år, köper present och så känner jag mig skyldig att uppmärksamma hennes födelsedag med en gåva tillbaka. 

  • brallison

    Jag tycker egentligen tvärtom (så som jag brukar göra - när jag fyller år, så köper eller bakar (beroende på tid och humör) jag en tårta eller nåt sånt och bjuder mina närmaste kollegor.

  • Kiyah

    Beror ju på både grad av uppvaktning, hur stort företaget är och hur mycket personen fyller.
    Fyller personen 40, 50, 60 eller 65 kan jag tycka att man kanske ger en present, antingen som företaget köper eller kollegorna skramlar till, samt att företaget kan bjuda på tårta. 
    Är det ett större företag behöver ju inte hela företaget fira, bara närmsta kollegorna och jag tycker då att ett grattis räcker (om nu inte personen fyller jämnt), om personen som fyller vill kan denna bjuda på fika

  • Physalis

    Jag tror det bästa är om det finns en chef som bryr dig om ett socialt bekvämt klimat för alla sina anställda och styr upp det hela lite. Det finns ju de som älskar att få och ge uppmärksamhet. Sen finns de som inte tycker det är lika kul. Vissa blir lätt riktigt goda vänner och andra inte. Alla borde få känna sig uppskattade och respekterade på ett för de bekvämt sätt.


    Korrekturläser som en kratta
  • Terabyte
    Anonym (A) skrev 2019-08-20 14:38:01 följande:

    Jag uppskattar inte att bli uppmärksammad så jag säger gärna nej tack till det. Har en kollega just nu som alltid ska tjoa ut i lokalen att en fyller år, köper present och så känner jag mig skyldig att uppmärksamma hennes födelsedag med en gåva tillbaka. 


    Jag uppskattar inte att bli uppmärksammad?? Va inte ok men konstigt tycker jag
  • Familjefaren

    Det kan vara en trevlig tradition, men absolut inget måste.

Svar på tråden Tycker du att man ska ha födelsedagsuppvaktningar på arbetsplatsen?