• Wed 21 Aug 2019 09:54
    3226 visningar
    39 svar
    39
    3226

    Dyra pop kläder eller lindex

    Hej! Såg nu att det var något ta 3 för 2 erbjudande på Polarn & pyret tröjor. Min son börjar snart förskola men vi har handlat mest på Lindex. Tycker att Polarn & Pyret är dyrt, är det värt att handla där? Håller deras kläder bättre kvalitet än tex Lindex? Och nu tänker jag främst innekläder till förskola. Vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på kläder som sonen ändå växer ur så fort och blir väl smutsiga med fläckar på förskolan? Sen känns det lite som en status fråga också och vill egentligen inte klä i märkeskläder av den anledningen även fast jag har ekonomin för det, men om det är överlägset bättre kvalitet så kanske jag överväger det. Behöver input från er :) handlar för övrigt nästan alla sonens kläder på rea idagsläget.

  • Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex
  • Wed 21 Aug 2019 09:58
    #1

    Nej du behöver inte handla PoP till att ha på förskolan. Men vi har haft en del PoP till barnen, för att jag tyckte de var fina och för att de håller bra. Men då har barnen nog inte haft dem så mycket just på förskolan.

  • Anonym (Anna)
    Wed 21 Aug 2019 10:00
    #2

    Har flera plagg från PoP men samtliga har jag köpt begagnat. Det jag märkt är att PoP ÄR kvalitet. Plagget håller sig trots 100-tals tvättar medans HM, Lindex och liknande krymper lite med tiden, tappar färg osv... MEN för dagiskläder och för annat slit och släng föredrar jag billigare kläder. Då kan jag slänga med gott samvete när det blir hål eller svåra fläckar. Köper innekläder billigt och mer kvalitetsmärken till utomhus.

  • Anonym (Anna)
    Wed 21 Aug 2019 10:07
    #3

    Kan tillägga att dottern hade ett par splitternya tights till förskolan igår. När jag hämtade henne låg de nya byxorna i hennes fack, totalförstörda. Fastnat i en gren när hon klättrat i ett träd. Hade svidit lite om det inte var att de kostade 49kr :)

  • Wed 21 Aug 2019 10:12
    #4

    Jag gillade aldrig pop kläder när mina barn var små, tyckte de var fula.

    När jag fick barnbarn för några år sedan fick jag upp ögonen för märket.

    Kvalitén är fantastisk, jag har köpt skalkläder och vinterkläder sen mitt barnbarn var 1 år.

    Trots många tvättar, såg de helt nya ut när han växt ur dem.

    Han hade kläderna på förskolan och kläderna var verkligen bra.

  • Wed 21 Aug 2019 10:13
    #5

    Jag köper mest på HM och Lindex. Kläderna håller bra kvalitet. Tycker det är bättre med billigare kläder när de är i förskolan. Det spills mat, det målas och leks ute en hel del. Vill hellre ha matfläckar på en billig Lindex-tröja köpt för 100 kr än på en PoP-tröja köpt för 250 kr.

  • Wed 21 Aug 2019 10:24
    #6

    Tack för alla svar! Jag fortsätter nog med Lindex men kanske överväger att köpa nå märkes ytterkläder som tål mycket :) tråkigt när kläder blir fläckiga och går sönder, håller med om att det då känns bättre såklart att man inte lagt ut en förmögenhet på kläderna ;)

  • Wed 21 Aug 2019 10:34
    #7

    Lindex innekläder har tillräckligt bra kvalitet för förskolan. Det jag möjligen skulle passa på att köpa på PoP är deras halkstrumpor, de är bra.

    Min unge har rätt mycket "märkeskläder" (eller i alla fall klädmärken som är i en dyrare prisgrupp än Lindex), tex PoP, Villervalla, Småfolk, Pomp de Lux mm. Men allt är köpt begagnat och har sällan kostat mer än 50 kr plagget. Då behöver ingen gråta om det blir fläckigt och trasigt på förskolan. Och har kläderna överlevt en första ägare i ok skick så håller de oftast många tvättar till utan att tappa färg och form.

    För ytterkläder kan det vara värt att betala lite mer, men dyrast behöver definitivt inte vara bäst. Tänk igenom era behov och kolla de tester som brukar göras varje höst.

  • Anonym (Försk­olan)
    Wed 21 Aug 2019 10:42
    #8

    Hej!

    Jag jobbar i förskolan och jag hade inte själv köpt pop kläder till att ha i förskolan. Men jag har dom gärna hemma. Även om vi köper in tex färg m.m som lätt ska tvättad så blir det i bland fläckar. Sen tycker jag att Lindex kläder ha bra kvalité, särkilt om man jämnför med hm.

    Däremot så hade jag köpt ytterkläderna i pop. För dom är klart överlägsna håller år efter år! Och har bra andra handsvärd. Man märker att dom som lägger lite extra på ytterkläder framför allt på vinterkläder får igen det med torra och glada barn. Detta gäller även skor. Sen har alla inte råd och då är det viktiga att barnen har kläder på sin plats istället för märk.

    Man måste räkna med att barn blir skitiga och saker kan gå i sönder när barnen är i förskolan. ( men färg på ytterkläder är ej okej enligt mig )

  • Wed 21 Aug 2019 10:45
    #9

    Vi har kört mycket POP till ytterkläder då vi tycker att de håller mycket bättre.

  • Anonym (..,)
    Wed 21 Aug 2019 10:46
    #10

    Jag köper alltid pop leggings, de har fantastisk kvalitet och justerbara resår i midjan. Mina barn är små spinkar och frös faktiskt i pop ytterkläder. Kaks från Lindex frös de aldrig i.

Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex