• Wed 21 Aug 2019 17:56
    309 visningar
    3 svar
    3
    309

    Ångrar abort

    För nästan exakt 3 veckor sedan gjorde jag en abort, som jag ångrar av hela mitt hjärta. Varför kan jag inte förklara, ville ju ha ett 3e barn men många olika faktorer spelade in till varför just detta beslutet fattades. Det borde varit mer genomtänkt och jag är så arg på mig själv för att det blev såhär.

    När graviditeten bekräftades på abortmottagningen, upptäcktes även en cysta på höger äggstock. Trots det verkar det som att jag blivit gravid från just den sidan.

    Jag har i dagarna blivit undersökt med vul och det visade sig att jag hade rester kvar. Började störtblöda igen när jag kom hem och fick ut en stor klump så jag antar att det va den rest som dr såg. Tänker att undersökningen på något vis fick igång det hela. Nu blöder jag knappt...medt blod på papper om ni förstår hur jag menar.

    Jag frågade dr om det syntes att jag haft ny ägglossning och hon säger nej. Dock har jag haft en del tecken på detta. När jag kommer hem läser jag i min journal att det fanns en funktionell cysta på vänster sida också... vilket innebär att jag faktiskt haft ägglossning. Trots blödningar har jag och min man gjort nya försök till att bli gravid. Jag vet att det är något man avråder men jag vill så gärna ställa saker och ting till rätta...

    det som skrämmer mig nu är att inte kunna bli gravid. Eller att det tar tid.

    Det jag vill komma till är... har någon av er erfarenheter av abort? Hur mådde ni efter? Blödde ni länge? Blev ni gravida snabbt efter? Har ni erfarenhet av dessa funktionella cystor och påverkan på graviditet.

    Snälla, alla råd och tips mottages.

    Och snälla...jag vet att det blev pannkaka av allt och min skam och skuld är enorm.

    Tack för er tid stt läsa detta lååååånga inlägg.

  • Svar på tråden Ångrar abort
  • Anonym (M)
    Wed 21 Aug 2019 21:07
    #1

    Jag har gjort en illa tvungen abort. Använde kondom och den gick sönder så tog DEpiller, blev gravid! Även om vi velat hade barnet inte överlevt pga att jag var tungt medicinerad. Så beslutet har jag aldrig ångrat men visst undrar man ibland vad det mot alla odds blivit för en krabat....

    Däremot har jag flera år senare haft mf, tidiga. Och efter första tog det 5-6 månader att bli gravid, också det mf och vart gravid på nästa äl.

    Blödde båda gångerna i strax över en vecka och har för mig att det var så vid aborten också...

    Hoppas ni får känna att allt ställts till rätta snart!

  • Wed 21 Aug 2019 22:00
    #2

    Tack för svar. Det är så olika från kvinna till kvinna märker jag. Jag har läst så mycket om det den senaste tiden. Google har varit min bädta vän denna tid som varit.

    Är inne på min 3e vecka nu och verkar som att blödningen har avtagit nu efter den där sista klumpen/resten kommit ut.

    Enligt vad jag själv tror så hade jag ägglossning förra veckan och det verkar ju stämma med tanke på vad dr såg. Men har konstiga symptom nu. Brösten ömmar tex. Kan va inför mens men jag hoppas innerligt att det är en ny graviditet på gång. Sitter och tänker hur det kändes nu när jag nyligen blev gravid men kan verkligen inte minnas överhuvudtaget. ????

  • Anonym (Abort­)
    Tue 27 Aug 2019 21:29
    #3

    Gjorde en abort men ville berätta en annan sak

    Jag fick ett MF och blev gravid månaden efter.

    Vet inte om abort-pillret gör nåt "skada" men min väninna här gjort omkring 6 aborter och blir gravid inom 3 månader. Hon var en skara barn också.

    Slappna av och testa med ÄL stickor så kör ni gärnet när du får positiva såna eller när andan faller på. Tänk inte mer på aborten är mitt råd.

Svar på tråden Ångrar abort