• Wed 21 Aug 2019 18:02
    1730 visningar
    8 svar
    8
    1730

    Varit otrogen med bästa vän och partner accepterar inte vänskapen

    Jag är en ganska ensam person med få vänner. Har valt det själv kan man nog säga pga tidigare depressioner som gjort att jag inte orkat umgåtts med någon och ta hand om vänskapsrelationer. Har en bästa väninna och några stycken mer ytliga kompisar.

    Jag och min bästa vän hade en tjejkväll ihop. Vi satt hemma och drack alkohol, lyssnade på musik, rökte cannabis. Det spårade ur mer och mer och tillslut var hon för hög och full för att gå hem. Sent på natten gick vi och la oss i min säng med bara underkläder på. Min partner bor i en annan stad och min vän är singel. Hon tog initiativ till sex genom att ta min hand till sitt bröst och sen börja hångla. Det slutade med att hon slickade mig. Jag låg chockad och helt förlamad av förvirring och gjorde ingenting. Kände hela tiden att det var helt fel men jag var handlingsförlamad och samtidigt lite nyfiken på tjejsex så jag lät allting ske. Efteråt nyktrade hon till lite och gick hem till sig. Jag låg vaken hela den natten och hade panik för vad som skulle hända mellan mig och henne och mellan mig och min kille. Samtidigt som kände jag mig äcklad och mådde dåligt över att som 100% heterosexuell ha haft lesbiskt sex.

    Nästa dag när jag pratade med min kille så började jag storgråta och han frågade såklart vad som hänt. Jag erkände allting och han gjort slut. Jag och min kompis ringde varandra direkt på morgonen och pratade igenom det och tro det eller inte men det har inte påverkat vår kompisrelation speciellt mycket. Hon var mitt största stöd när min partner lämnade mig och vi pratade o sågs varje dag. Jag tror att vi båda insåg att det som hände var en fyllegrej som aldrig hade skett om det inte var cannabis och alkohol inblandat. Jag var tydlig med att jag inte är bisexuell och hon säger att hon inte heller är det. Så vår relation är i princip som innan det där hände och det finns ingen risk att det sker igen. Vi ska aldrig dricka alkohol eller röka cannabis tillsammans har vi bestämt. Hon såg även vilka konsekvenser det fick för mig och hur fruktansvärt dåligt jag mådde efter uppbrottet med min kille.

    Efter ungefär en vecka, när min kille såg hur otroligt dåligt jag mådde och hur mycket jag ångrade allting så gav han mig en ny chans. Han är helt fantastisk. Hade förväntat mig ett evigt skuldbeläggande för vad som hänt och att det alltid skulle ligga emellan oss och påverka vårt sexliv och samliv. Men han har släppt det där helt och allt känns precis som innan min otrohet. Som sagt fantastisk är det rätta ordet för honom.

    Jag har dock varit oärlig om en sak. Jag har sagt till honom att jag inte har någon kontakt med min bästa vän efter det som hände och att vi brutit helt. Vilket inte är sant eftersom jag och hon är lika bra vänner som innan allting. Det funkar för tillfället eftersom jag och min partner bor i två olika städer. Men det kommer inte funka att fortsätta ha kontakt med henne utan att han märker det när vi snart ska flytta ihop i hans stad. Ett av hans villkor för att ta tillbaka mig var att lova att inte umgås med henne mer. Känns som han aldrig skulle förstå att vi inte är ett dugg sexuellt intresserade av varandra egentligen. Jag förstår honom såklart. Han ställer inga orimliga krav egentligen.

    Det känns jättetråkigt att jag snart kommer tvingas säga upp kontakten med min enda riktiga vän. Prioriterar förhållandet högre än vänskapen så just nu ser jag det som den enda lösningen. Tror att min kille kommer lämna mig för gott om jag berättar för honom att jag fortfarande umgås med tjejen jag var otrogen med. Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden. Finns det någon som varit i en liknande situation? Vad är era råd?

  • Svar på tråden Varit otrogen med bästa vän och partner accepterar inte vänskapen
  • Wed 21 Aug 2019 19:12
    #1
    +1

    Det låter inte som om du och killen har varit tillsammans speciellt länge (bor i olika städer). Om så är fallet hade jag aldrig offrat en nära vänskap för en snubbe som antagligen inte kommer vara kvar i mitt liv om 5-10 år.
    Är det en lång och etablerad relation med killen (varit ett par i 5+ år, gemensamma barn/egendom osv) så hade jag övervägt att släppa vänskapen, men hellre jobbat för ett sätt att ha kvar båda, genom familjeterapi eller liknande.

  • Wed 21 Aug 2019 19:20
    #2
    -1

    Att du ens tycker att hans krav är fel?

    Du ska SJÄLVKLART bryta om det får honom att vara kvar hos dig!

  • Wed 21 Aug 2019 20:48
    #3
    +1

    Sin ?enda riktiga vän? bör man aldrig släppa.

  • Wed 21 Aug 2019 22:28
    #4

    Det står mellan vänskap och kärlek kan man säga. Tror jag kommer ångra mig för alltid oavsett vad jag gör. Mister jag vännen kommer jag alltid gå runt och tänka ?vad roligt det skulle varit om ... var med på det här? och om jag mister killen kommer jag alltid undra hur livet hade sett ut med honom.

    Förstår honom helt och hållet. Det enda rimliga är väl att man inte ska ha kontakt alls med den man varit otrogen med...Om han bara kunde förstå att jag och hon inte alls ser varandra så. Men det kommer han ju aldrig kunna lita på. Min vän vet hur situationen är. Hon vet att min partner tror att jag och hon inte har någon kontakt. När jag är tillsammans med han och skriver med henne så har jag bytt ut hennes namn i mobilen till ett annat så han inte förstår att det är henne jag smsar med. Han har aldrig sett henne heller så jag funderar på att helt enkelt bara fortsätta kalla henne ett annat namn så kommer han nog aldrig förstå att det är DEN kompisen. Fast det är ju ett otroligt svek mot honom. Och inte kan jag gå runt och ljuga hela livet.

    Vi har haft en relation i ungefär ett år och bor på olika orter och ses ett par helger i månaden förutom vid semester osv, då handlar det om veckor. Jag och kompisen har haft vår vänskapsrelation sen många år tillbaka. Ångrar mig så olidligt mycket att jag satt mig själv i den här situationen.

  • KlantS­murfen
    Thu 22 Aug 2019 16:28
    #5

    Du var otrogen, det var ett otroligt svek mot honom, du fick en ny chans och det första du använder den till är att ljuga och sätter dig i en ännu sämre situation och smyger med vänskapen bakom hans rygg, det är ett otroligt svek mot honom. Kan man inte värdesätta en relation mer än så är det ingen mening att fortsätta men du väljer den relationen före din enda riktiga vän, vänskapsrelationen du haft i många år. Är det inte ett otroligt svek mot din enda riktiga vän när du inte sätter lägre värde på vänskapsrelationen?

    Vad är era råd?
    Tänk igenom situationen du satt dig i och lär dig att tänka på konsekvenserna innan du gör något.

  • Thu 22 Aug 2019 16:37
    #6

    Att ni inte har känslor för varandra tycker jag inte hör hit. Man behöver inte vara störtkär för att ha sex- det är sveket som är det stora felet.


    Nu har din kille ställt ultimatum och du ljuger. Jag säger inte att du ska bryta med din bästa kompis men du ska vara ärlig så får din kille bestämma sig om han vill fortsätta med dig.

  • GGN
    Thu 22 Aug 2019 16:44
    #7

    Så om du väljer bort vännen, sen dumpar killen dig för något annat... Vem ska ta hand om dig då? Då har du ingen.

  • Fillib­om
    Thu 22 Aug 2019 17:03
    #8

    Du var otrogen, till största delen pg droger och berusning, men ja det kan väl sägas vara otrogen. MEN du var ärlig med detta till honom och jag också antar att du tydligt sagt att du inte är bisexuell, så han förstår att det faktiskt egentligen inte var sexuella känslor inblandade utan en "lek", prank pg fylla och droger?


    Som jag ser det så är det största sveket med otrohet just själva oärligheten och inte handlingarna i sig och om du nu skulle börja med att laborera med sanningen ytterligare så kan du nog glömma din kärleksrelation, för så klart kommer det komma fram förr eller senare att det är just "den kompisen" som du fortfarande umgås med, du kommer att trassla in dig i lögnerna, någon av er eller gemensamma bekanta kan råka avslöja att kompisen är den kompisen du haft längst etc. Du kommer inte klara dig undan det. Han kommer att få veta, och då är det just oärligheten från din sida som kommer att göra att relationen ändå kraschar. (Du verkar också ha en hög moralisk känslighet, så jag tror att du förr eller senare själv dessutom känner att du måste berätta det för honom). Tror faktiskt redan den relationen är körd om jag skall vara ärlig, för du har ju redan fortsatt att umgås med kompisen.

    Så du får nog välja rätt av "på riktigt" killen eller kompisen. Däremot tycker jag inte det skulle vara ett jättesvårt val, Det är din enda vän, du har haft henne i ditt liv väldigt länge och om jag förstått det rätt alltid stått på din sida. Jag hade utan tvekan valt en sådan vänskap före en kille som antagligen inte skulle vara i mitt liv ändå om några år.
    Han verkar resonera så otroligt svartvitt kring att du inte får fortsätta vara kompis med din kompis, trots att du var ärlig på stört, inte är bisexuell och dessutom bestämt att ni aldrig skall dricka eller droga på igen tillsammans, ni verkar verkligen "lärt er en läxa", och jag tror att ni faktiskt kommer att hålla er (du och kompisen). Av din korta text tycker jag att din kille verkar lite stelbent och fyrkantig i sitt resonerande, det är ju inte så att du och din kompis varit ett kärlekspar i månader eller ens en vecka utan det var ju en ren fyllegrej. Jag får lite vibbar av kontrollerande tendenser från den killen, så jag hade nog också valt bort killen av den anledningen faktiskt. Det är något som "skaver" med honom.

Svar på tråden Varit otrogen med bästa vän och partner accepterar inte vänskapen