• Thu 22 Aug 2019 14:40
    1815 visningar
    25 svar
    25
    1815

    Gravid och ska på bröllop hur bortförklarar man sig?

    Vi är bjudna på bröllop och är gravid i v6 och ska på annan fest om bara någon helg.

    Hur kan man säga eller göra för att det inte ska bli misstänksamt?

    Självklart kan man vara nykter ändå men vill ändå ha lite tips.

    Både bröllopet och festen är väldigt nära där vi bor så att jag säger att jag ska köra är inget alternativ.

  • Svar på tråden Gravid och ska på bröllop hur bortförklarar man sig?
  • Thu 22 Aug 2019 14:41
    #1
    +1

    Om någon skulle fråga kan du ju säga att du går på penicillin pga urinvägsinfektion :p

  • Anonym (S)
    Thu 22 Aug 2019 14:46
    #2
    +1

    För mig har det lättaste varit att låtsas dricka. Gå runt med vin i glaset, byta med min mans halvt urdruckna osv. De gånger jag tankat nej till alkohol med olika förklaringar har jag blivit däremot påkommen :)

  • Barbro­45
    Thu 22 Aug 2019 14:49
    #3
    +1

    Du kan säga att du äter Flagyl, det är medel som används för att ta död på bakterier som lever utan syre. T.ex. vid en inflammation i en tand. Man bör inte dricka alkohol när man äter Flagyl. Du tacka nej till alkohol och säger att du äter Flagyl p.g.a. inflammation i en tand och att den nu gått tillbaka helt och därför inte har ont men det är viktigt att ta hela kuren.

  • Thu 22 Aug 2019 14:51
    #4
    Orkide skrev 2019-08-22 14:41:58 följande:

    Om någon skulle fråga kan du ju säga att du går på penicillin pga urinvägsinfektion :p


    Jag tänkte på urinvägsinfektion med först så kanske får bli det i alla fall på bröllopet
  • Thu 22 Aug 2019 14:52
    #5
    Barbro45 skrev 2019-08-22 14:49:09 följande:

    Du kan säga att du äter Flagyl, det är medel som används för att ta död på bakterier som lever utan syre. T.ex. vid en inflammation i en tand. Man bör inte dricka alkohol när man äter Flagyl. Du tacka nej till alkohol och säger att du äter Flagyl p.g.a. inflammation i en tand och att den nu gått tillbaka helt och därför inte har ont men det är viktigt att ta hela kuren.


    Den var riktigt bra då jag på riktigt haft problem med att en visdomstand som är jobbig nu när den kommer upp
  • Thu 22 Aug 2019 14:53
    #6
    Anonym (S) skrev 2019-08-22 14:46:08 följande:

    För mig har det lättaste varit att låtsas dricka. Gå runt med vin i glaset, byta med min mans halvt urdruckna osv. De gånger jag tankat nej till alkohol med olika förklaringar har jag blivit däremot påkommen :)


    Inte lätt att glömma bort? Jag hade säkert smuttat och kommit på mig själv, haha
  • Anonym (K)
    Thu 22 Aug 2019 15:19
    #7

    Låtsasdricka är nog lättast.

  • Anonym (S)
    Thu 22 Aug 2019 15:24
    #8

    Haha alltså jag låtsades ju dricka när jag skålade och så, visst kan någon milliliter slunkit ner då. Men tyckte man mindes riktigt bra att inte dricka mer än så (och då var jag ändå en riktig stordrickare innan). Då misstänkte ingen något men när jag påstått att jag ätit antibiotika eller kört bil har folk misstänkt direkt.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Thu 22 Aug 2019 15:24
    #9
    +1
    SmultronCupcake skrev 2019-08-22 14:40:17 följande:

    Vi är bjudna på bröllop och är gravid i v6 och ska på annan fest om bara någon helg.

    Hur kan man säga eller göra för att det inte ska bli misstänksamt?

    Självklart kan man vara nykter ändå men vill ändå ha lite tips.

    Både bröllopet och festen är väldigt nära där vi bor så att jag säger att jag ska köra är inget alternativ.


    Jag förstår inte varför du ska behöva ljuga och bortförklara varför du inte dricker? "Jag känner inte för det" är en godtagbar anledning.
  • Thu 22 Aug 2019 15:25
    #10
    Orkide skrev 2019-08-22 14:41:58 följande:

    Om någon skulle fråga kan du ju säga att du går på penicillin pga urinvägsinfektion :p


    Alla, verkligen alla, kommer fatta då. Det är standardbortförklaringen. Bästa tror jag är att låtsasdricka eller ha med eget alkoholfritt som man fyller glaset med då och då så man kan dricka på riktigt.
Svar på tråden Gravid och ska på bröllop hur bortförklarar man sig?