• Tihi

    Har du sett nya Lejonkungen?

    Vilken besvikelse den nya filmen var. Vad tycker du om den nya jämfört med den gamla?

  • Svar på tråden Har du sett nya Lejonkungen?
  • Orangebeans

    Ja och jag tyckte den var bra. Den är ju precis som den tecknade fast i ?verklig? version så vet inte riktigt vad du är besviken på.

  • Nandez
    Orangebeans skrev 2019-08-22 17:16:55 följande:
    Ja och jag tyckte den var bra. Den är ju precis som den tecknade fast i verklig version så vet inte riktigt vad du är besviken på.
    Fjäril kär skrev 2019-08-22 17:57:19 följande:
    Den var helt fantastisk! Jag och sonen älskade den.
    Ah, vad kul. Ska se den .

  • Tihi
    Orangebeans skrev 2019-08-22 17:16:55 följande:
    Ja och jag tyckte den var bra. Den är ju precis som den tecknade fast i verklig version så vet inte riktigt vad du är besviken på.
    Exakt likadan är den ju inte men väldigt lik förstås. I mitt tycke var den var inte alls lika känslofull, sångerna hade inte alls samma power som Eltons. Vi som alltid gråter ögonen ur oss när Mufasa dör fick inte ens en tår i ögat. Den fångade inte alls in oss på samma sätt som originalet. Vi satt mest och väntade på att den skulle ta slut.
  • Alexi
    Tihi skrev 2019-08-22 20:24:39 följande:
    Exakt likadan är den ju inte men väldigt lik förstås. I mitt tycke var den var inte alls lika känslofull, sångerna hade inte alls samma power som Eltons. Vi som alltid gråter ögonen ur oss när Mufasa dör fick inte ens en tår i ögat. Den fångade inte alls in oss på samma sätt som originalet. Vi satt mest och väntade på att den skulle ta slut.
    Och jag grät flera gånger...
  • Tihi
    Alexi skrev 2019-08-22 20:35:15 följande:
    Och jag grät flera gånger...
    Oktobertjej skrev 2019-08-22 20:37:10 följande:
    Jag grät typ hela filmen. Tyckte den var okej.
    Så olika det kan vara.

  • AniieeHär

    Den är extremt platt och "tråkig" estetiskt. Fast fruktasvärt vacker/naturriktigt förstås. 

    Det är också väldigt tydligt att skådespelarna läser ord ämnade åt andra, det blir ofta "fel", förutom när det är nytt material. Inte riktigt avslappnat, så att säga.

    Jag önskar att den hade varit mer stilistisk. Det finns massor med bra bilder på dur det hade kunnat se ut. En del går dock för långt åt andra hållet. Jag hade nog nöjt mig med mer 2016-Djungelboken.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Duckan

    Jag har sett den tecknade varianten en gång och uppskattade absolut denna versionen. Dottern har inte sett tecknade alls och tyckte att denna var jättebra.

Svar på tråden Har du sett nya Lejonkungen?