• Ssandra

    När fick ni ett positivt gravtest?

    Hej! Jag och min sambo planerar barn, slutade med p-piller för ca 1 månad sen, har fått en mens och nu har jag haft ägglossning för ca 1 vecka sen, mensen borde komma den 27e ungefär (har alltid haft regelbunden mens), så om man räknar exakt så ska jag få den om 5 dagar från idag! Men idag fick jag en liten röd/rosa blödning (kan det kanske vara en nidblödning?), som nu avtagit, testade mig imorse, men det var negativt.

    Så jag undrar, hur tidigt fick ni plus på stickan och hade ni nån nidblödning?

  • Svar på tråden När fick ni ett positivt gravtest?
  • fyrasnartfem

    Varit gravid tre gånger och alla gånger har jag fått ett svagt, men tillräckligt så det inte varit några tvivel, positivt BIM-3 :)

  • Anonym (C)

    Har plussat:

    Äl+17. Hade kunnat plussa tidigare men graviditeten var inte planerad så jag visste inte att jag var gravid och testade inte tidigare. Hade nidblödning.

    Äl+10. Hade inte nidblödning.

    Äl+11. Hade inte nidblödning.

    Äl+10. Hade inte nidblödning.

    Äl+6. Hade nidblödning.

  • Ajjj

    Hej! Du och jag sitter i samma båt! Jag väntar min mens nu den 25/8, gjorde ändå ett test igår för att jag har känningar i kroppen, bl a stickningar/kramper i magen och ömma bröst sen ÄL men det var negativt då det var för tidigt att testa. Idag fick jag en blödning, om det är en nidblödning eller tidig mens vet jag inte. Har fortfarande inte tappat hoppet då jag har plusat under tiden jag hade en blödning innan, som tyvärr slutade i MF...

    Men åh vad spännande, jag tänker då ta och vänta på min mens och sen göra ett test till. Vi får hålla tummarna!???? Hur känns det för dig? Några känningar?

  • Ssandra

    Åh va spännande!! Nej jag har inte haft några känningar alls faktiskt, aldrig vart gravid innan heller så har inget att jämföra med :)

    Har lite molvärk i magen nu, men blöder inget längre! Men när jag får mens brukar jag ha svinont i magen lite innan mensen kommer och under hela första dagen!! Så detta känns lite skumt!

    Vi håller tummarna för oss båda???? uppdatera va som händer :)

  • Ajjj

    Jag är också ganska ny på detta. Första gången vi försökte var för 2 månader sen och då blev jag gravid, kände i hela kroppen att något var annorlunda, mådde illa, ömma bröst, stickningar/kramper i magen, gick på toan varannan kvart, var nästan 100 på att jag var skengravid men icke, på mitt 3 gravtest fick jag ett plus! Det slutade ju som sagt med MF.

    Månaden därefter fick jag min mens som vanligt med dem vanliga symtomer som ont i ryggen och magen. Det kändes som vanligt helt enkelt.

    Och nu denna gången har jag samma känningar som när jag var gravid då och vill därför tro att det är någonting på gång! Jag blöder däremot väldigt mycket denna gången, men det kan man ju göra ändå trots att det är en nidblödning har jag läst någonstans! Haha här sitter jag och försöker klura ut vad som pågår :'D Får helt enkelt hoppas att det avtar imon. I ditt fall tycker jag låter mer som en typiskt nidblödning, och det är nog förmodligen det också! :D

  • Ssandra

    Ja det där kan ju vara jätte olika har jag läst, man googlar ju en del nu, kanske inte det bästa men man är ju så nyfiken och hoppas hoppas!!

    Ja det skulle vara så sjukt om det verkligen var så att jag blev gravid nu redan, har räknat med att de kan ta upp till 1 år :)

    Men fortsättning följer som sagt :D

  • Ajjj

    I morse när jag vaknade så blödde jag, rätt så mycket med och det gör jag ännu, så antar att det är min mens som som lite för tidigt. Det känns tråkigt med det är bara att gå vidare och kämpa på! :)

    Hur går de för dig???

  • Ssandra

    Åh va tråkigt :( men det kommer flera månader :) jag blöder jag med, men det ser nästan lite brunt och rött ut i färgen, så vet inte längre :/ men ska ta ett test för säkerhetsskull imorgon för å se, men börjar också fundera på om de är mensen :/

  • Ajjj

    Jättetråkigt verkligen men ja det kommer fler gånger, det är bara så jobbigt att vänta ut mensen och sen vänta in ÄL, känns som hela den processen tar en evighet haha ^^'

    Nu är jag ingen expert på nidblödning men om det nu var det så kan det bruna ju vara rester utav nidblödningen som kom igår?? Hhhm men vad kan det röda vara då? Bättre att ta ett test så du får det svart på vitt ja! :)

Svar på tråden När fick ni ett positivt gravtest?