• Mammis85

    Muskelryckningar, fler???

    Nån mer än jag som har muskelryckningar? De uppstår i hela kroppen och oftast i några sekunder.

    I ansiktet, rumpan, benen, armarna, ryggen. Detta har hållt på i ca 2 veckor, varje dag! Inga kramper utan små ryckningar, vissa känns knappt. Vad kan det bero på??? Äter magnesium sedan 4 v tillbaka.

  • Svar på tråden Muskelryckningar, fler???
  • Anonym (Ssk)

    Hur ofta kommer ryckningarna? Varje dag men hur ofta per dag? Mer eller mindre i olika sammanhang? Äter du någon typ av medicin utöver magnesium?

  • Mammis85
    Anonym (Ssk) skrev 2019-08-30 22:44:25 följande:

    Hur ofta kommer ryckningarna? Varje dag men hur ofta per dag? Mer eller mindre i olika sammanhang? Äter du någon typ av medicin utöver magnesium?


    Ett par gånger i timmen, är överallt utom i ansiktet ÄN så länge. Nyss röck det till en gång i höger axel följt av en gång i vänster knäveck. Några minuter efter buffade det till ett par gånger i ryggen.

    Vet inte att de rycker mer el mindre i något sammanhang.

    Äter inga mediciner. Äter Magnesium och B12.

    Ryckningarna är små och gör inte ont.
  • Woopsie

    Alla har muskelryckningar då och då på olika ställen. Jag får mer när jag är stressad/sovit dåligt en period/av för mkt alkohol flera dagarna rad. Men framförallt av stress. Under en riktigt dålig period ryckte det under ögat dagligen i drygt en månad, höll på att bli galen av det! Men när den stressiga perioden lagt sig och jag fått sova så gick det över helt.

Svar på tråden Muskelryckningar, fler???