• Linnea2019

    Hjälp att tolka mitt diagram



    Jag har börjat mäta min basala kroppstemperatur och skriva in den i fertilty Friends app. 3 mån nu.

    Nu var första gången den upptäcker äl! Och vi hade haft sex just den dagen.

    Jag har läst om trifalisk kurva, dvs ytterligare en temperaturstegning 7-10 dagar efter äl, som kan tyda på grav. Någon som känner till detta och som kan tyda mitt diagram?
  • Svar på tråden Hjälp att tolka mitt diagram
  • Myrkrypet
    Linnea2019 skrev 2019-08-23 08:15:05 följande:

    Jag har börjat mäta min basala kroppstemperatur och skriva in den i fertilty Friends app. 3 mån nu.

    Nu var första gången den upptäcker äl! Och vi hade haft sex just den dagen.

    Jag har läst om trifalisk kurva, dvs ytterligare en temperaturstegning 7-10 dagar efter äl, som kan tyda på grav. Någon som känner till detta och som kan tyda mitt diagram?


    Det är svårt att utläsa nånting från temp utom att äl varit, trifasisk kurva är vanligt även om man inte blir gravid. Det bästa är att vänta och se om mens kommer eller förhoppningsvis inte :)
  • Daphodil

    Skulle kalla detta för en väldigt lovande kurva. Trifasiska kurvor finns ju även hos ogravida, men om min kurva såg ut sådär skulle jag bli väldigt hoppfull.

  • Erkens mamma

    Håller tummarna.

    Jag har haft trifasisk kurva utan att vara gravid många gånger men det är lite vanligare när man är gravid så hoppas hoppas!

    Spännande dagar framöver.

Svar på tråden Hjälp att tolka mitt diagram