• Anonym (Solen­!)
    Fri 23 Aug 2019 14:09
    403 visningar
    4 svar
    4
    403

    Herps!

    Haft sex med en man i nio månader. Efter sex månader berättade han att han fick herpes för 40 år sedan ????

    Smittade en kvinna strax efter diagnos. Påstår ingen annan smittats trots ganska aktivt sexliv.

    Han har symptom typ 1 gång per år och säger salva tar bort det på någon dag.

    Fråga:

    Hur ska jag förhålla mig till detta? Kommer han smitta? Vad är era erfarenheter? Ska jag vara orolig? 1177 säger att han bara smittar vid symptom och att herpes ?lägger sig lite? efter så många år.

    Gjort ett hemmatest på mig som var negativt. Han påstår ett utbrott på nio månader och då låg vi inte.

    Han vägrar använda kondom ????????

    Skulle ni fortsatt ligga? Kan tillägga.. Han är mitt livs bästa sex!! Aldrig varit i närheten!!! ????????

  • Svar på tråden Herps!
  • Anonym (hey)
    Fri 23 Aug 2019 14:52
    #1

    Och du funderar allvarligt på att fortsätta ha sex med honom? Då får du också vara beredd på att smittas.

    Jag skulle inte röra honom med tång ens..

  • Anonym (japp)
    Fri 23 Aug 2019 15:09
    #2

    Herpes har så många idag så jag hade inte bryt mig, men hållit mig undan sex när han har ett skov. 

  • Anonym (Stora proble­m)
    Fri 23 Aug 2019 15:13
    #3
    +1

    Om han haft ett så pass aktivt sexliv, inte berättade om sin könssjukdom förrän efter ett halvår och vägrar kondom (inte bara med dig utan han har uppenbarligen kört oskyddat med tidigare sexpartners också) så är kanske herpes ditt minsta problem...

    De flesta får så pass lindriga symtom att de inte märker av infektionen. Därför kan det även överföras från en sexpartner som inte har någon aning om att hen har herpes... Men nu när han vet att han har underlivsherpes så borde han ha berättat och erbjudit sig att använda kondom för din skull. Jag hade inte haft något förtroende för honom. Och för guds skull, gör ett fullständigt könssjukdomstest om du inte redan gjort det, du kan uppenbarligen inte lita på snubben...

  • Anonym (öh...­)
    Fri 23 Aug 2019 17:31
    #4

    Men du har fortsatt ha sex med honom i tre månader, sen du fick veta? Men börjar fundera först nu på hur du ska göra? Får inte ihop det riktigt. Och en annan sak: skulle gärna vilja ha namnet på den där mirakelsalvan han använder...

Svar på tråden Herps!