• Anonym (Dotte­r)
    Fri 23 Aug 2019 17:25
    570 visningar
    13 svar
    13
    570

    Min mamma klagar på mitt hår

    Måste få skriva av mig lite för blir både trött och ledsen av alla kommentarer hela tiden från min mamma.

    Jag hade tidigare långt hår, men klippte av det för något år sedan. Själv trivs jag jättebra i mitt kortare hår, men fick direkt kommentarer från henne om att jag borde klippt annorlunda istället. Nu häromdagen ändrade jag om ytterligare lite och klippt snedlugg istället för så som jag haft det tidigare. Tycker själv att det blev bra, men som vanligt fick jag snabbt höra från henne att det såg hemskt ut.

    Tror absolut inte att hon menar att vara elak egentligen, men hon uttrycker sig klumpigt och använder ord som hemskt, fult och lustigt när hon kommenterar mitt utseende. Framförallt är det mitt hår som hon fastnat vid, men ibland har hon även negativa åsikter om mina kläder eller saker jag gör.

    Hur ska jag få henne att förstå att hon sårar när hon säger så? Jag tänker inte heller ändra på något bara för att hon eller någon annan för den delen tycker att jag borde göra det.

  • Svar på tråden Min mamma klagar på mitt hår
  • Anonym (Dotte­r) Trådstartaren
    Fri 23 Aug 2019 17:45
    #3
    Anonym (V) skrev 2019-08-23 17:29:57 följande:

    Jag antar du har redan förklarat för henne att du gillar inte hennes negativa kommentarer.

    Vissa människor tror tyvärr att vara otrevlig är samma sak som att vara ärlig.

    Min mamma är likadan. ;(


    Jag har berättat för henne att jag tycker det är tråkigt när hon kommenterar på ett sånt sätt, men hon fortsätter ändå. Antar att jag kanske behöver bita ifrån hårdare för att verkligen markera? Är inte den som vill starta något bråk, men varför hålla på att kommentera hela tiden på hur någon annan ser ut? Förstår inte vitsen alls.
Svar på tråden Min mamma klagar på mitt hår