• Anonym (!)
    Fri 23 Aug 2019 22:06
    79 visningar
    3 svar
    3
    79

    Såå spänd och svårt att andas!

    Hej!

    Jag skriver här i hopp om att kunna få kontakt, råd tips eller hjälp av någon som har eller haft samma helvete som jag har.

    Ska försöka fatta mig kort: Sen jag blev förälder för 10 år sedan har jag lidit av enorma spänningar i kroppen samt svårt att andas. Jag är spänd dagligen, så spänd att det påverkar hela min livskvalité. Kan knappt prata heller för spänningarna sitter i käkar, tunga och nedåt (nacke, axlar och rygg) Jag lider så otroligt av detta, dels för att det gör ont och dels för att jag inte kan andas, får inte riktigt luft. Detta tillstånd bidrar till att jag inte kan känna andra känslor (glädje etc). Jag är bara så spänd och har svårt att andas! Har gått i samtalsterapi under många år,men det hjälper inte, jag blir fan inte bättre!

    Spänningarna gör att jag mår skitdåligt och jag är snart nära att ge upp. Jag klarar knappt av mitt jobb och att vara en god förälder pga att jag har så ont och svårt att andas.

    10 år har jag kämpar dagligen med detta,samma visa varje dag!

    Finns det någon som har liknande problem? Har ni tips på hur jag kan bryta denna onda cirkel?

  • Svar på tråden Såå spänd och svårt att andas!
  • Anonym (Cia)
    Fri 23 Aug 2019 22:09
    #1

    Lugnande medicin, ångestdämpande och terapi är mina förslag.

  • Anonym (Mina)
    Fri 23 Aug 2019 22:10
    #2

    Antar att allt kollats inom sjukvården, vad har dom undersökt eller inte undersökt, vilken medicinering har du, kom detta genast efter förlossningen? Hur pass kollat/läst om alternativa metoder? Är ingen förespråkare för den, funderade bara. Låter jättejobbigt.

  • Anonym (A)
    Fri 23 Aug 2019 22:11
    #3

    Meditation

Svar på tråden Såå spänd och svårt att andas!