• Mon 26 Aug 2019 21:46
    815 visningar
    11 svar
    11
    815

    Katt i träd

    Tihi skrev 2019-08-24 22:28:29 följande:

    Som tur är så har jag ingen katt som är fast i ett träd men jag undrar för att katterna mer än gärna klättrar i träd. Jag undrar om dom skulle försöka klättra eller hoppa ner till slut eller om dom skulle dö i trädet för att dom inte vågar försöka ta sig ner. Jag funderar alltid på massa konstiga saker...


    Svårt att veta. De kan sitta där jättelänge och ingen normal person väntar och ser om katten dör eller ej...

    Vi har fått klättra upp några gånger och hämta en av våra 4 katter. 3 kan klättra ner , den fjärde sitter kvar i dagar. Sen ger vi upp och räddar honom...
  • Mon 26 Aug 2019 21:47
    #5

    Tror inte de skulle dö uppe , men det är inget kul att sitta där rädd och törstig/hungrig i dagar.

  • Mon 26 Aug 2019 22:10
    #7
    Tihi skrev 2019-08-26 21:57:31 följande:

    Det är inte lätt när hjärnan går i 180 knyck men skönt med någon som kan relatera till det.

    Min kompis katt ramlade ner från nionde våningen och överlevde. Katten fick ligga på sjukhus förstås och hade naturligtvis skador men blev frisk igen efter ett tag. Helt otroligt! Jag hoppas att alla katter kan ta sig ner själva för tänk om man inte ens vet att katten sitter fast i ett träd?Nu tänkte jag ju naturligtvis inte att man bara lämnar katten och hoppas på det bästa utan jag funderade på katter som ingen ens vet om att dom sitter fast i ett träd.


    De kan få leverskador av uttorkning och trilla ner/skada sig tyvärr.

Svar på tråden Katt i träd