• Anonym (Utan att bli berusa­d)
    Sat 24 Aug 2019 00:03
    122 visningar
    5 svar
    5
    122

    Att ha en förälder som dricker varje kväll

    Är det ett problem eller bara ett val av livsstil?

  • Svar på tråden Att ha en förälder som dricker varje kväll
  • Anonym (Maskr­osbarn­)
    Sat 24 Aug 2019 00:11
    #1
    +1

    Problem

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Sat 24 Aug 2019 00:19
    #2
    +1

    Frågan man bör ställa sig är varför föräldern dricker varje kväll och vad som skulle hända om föräldern testade att vara vit alla vardagar. Troligen skulle det bli jobbigt och då visar det att det är ett problem.

  • Anonym (Varje dag)
    Sat 24 Aug 2019 00:20
    #3

    Min pappa och styvmamma dricker varje dag, långt ifrån at dom blir fulla varje kväll men ändå så är det fortfarande 3-4 öl eller någon whiskey eller 2-4 glas vin.

    Vad som är värst är att dom heller inte kan stå för det och det är alltid undanflykter.

    Häromdagen klagade pappa på halsont. Han skulle hem och hälla upp lite whiskey efter jobbet. Jag föreslog varmt vatten med honung, citron och ingefära.

  • Anonym (Utan att bli berusa­d) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 00:33
    #4
    Anonym (Varje dag) skrev 2019-08-24 00:20:16 följande:

    Min pappa och styvmamma dricker varje dag, långt ifrån at dom blir fulla varje kväll men ändå så är det fortfarande 3-4 öl eller någon whiskey eller 2-4 glas vin.

    Vad som är värst är att dom heller inte kan stå för det och det är alltid undanflykter.

    Häromdagen klagade pappa på halsont. Han skulle hem och hälla upp lite whiskey efter jobbet. Jag föreslog varmt vatten med honung, citron och ingefära.


    Bättre de erkänner, precis som min, att det är istället för *lugnande*, ett substitut helt enkelt. Förr åt man nervtabletter, men alkohol konsumeras i stora mängder det med förvisso.
  • Anonym (Varje dag)
    Sat 24 Aug 2019 01:00
    #5
    Anonym (Utan att bli berusad) skrev 2019-08-24 00:33:44 följande:

    Bättre de erkänner, precis som min, att det är istället för *lugnande*, ett substitut helt enkelt. Förr åt man nervtabletter, men alkohol konsumeras i stora mängder det med förvisso.


    Haha ja det har jag försökt förklara för dom i 2.5 år men som sagt, alltid undanflykter.

    Det är så tragiskt. Och min styvmamma har epilepsi dessutom, så att blanda alkohol med hennes preparat ingen mängd är absolut inte bra, vilket jag har påtalat.
Svar på tråden Att ha en förälder som dricker varje kväll