• MillyJhon

    Graviditets sympotom eller bara nojjig?

    Hej alla fina där ute!

    Nu är det så att jag har börjat ha en molande värk i mina äggstockar. Mestadels i vänstra. Det gör inte ont som när man har mensvärk, men det känns. Mina bröst är otroligt ömma, gör ont att ens ha bhn på. 
    Här om dagen smakade kaffet spya på jobbet, medan kollegorna tyckte att det smakade som vanligt.
    Brukar i vanliga fall ha svårt att känna lukter, men har den senaste veckan kunnat känna av lukter klart och tydligt. Då jag jobbar på ett äldreboende så kan det framkomma en del obehagliga lukter, vilket jag aldrig stört mig på tidigare. Men senaste veckan har jag nästan fått kväljningar av lukterna. Satt även i bilen idag och lipade åt mina föräldrars bröllopslåt ( brukar ALDRIG vara så emotionell). 

    Som ni säkert förstår, har jag har suttit och läst på om de första gravitidets symptomen, och över analyserat lite granna, hehe. Men vill höra era åsikter innan jag gör gravtest. Är så rädd för att bli besviken. Har vart gravid tidigare, men vart alldeles för ung för att behålla :( mitt livs största misstag tycker jag idag. 

    Hur såg era första symptom ut? Kan jag bara ha en väldigt kraftig pms? 

    Vill även tillägga att jag inte har haft en normal mens sedan förra månaden. Har ingen vidare koll på när min ägglossning sker, men brukar i normala fall få mensen i början på månaden. Hade däremot en kraftig blödning i tre dagar för cirka 1,5 vecka sedan. Vad kan det ha berott på tror ni? 

  • Svar på tråden Graviditets sympotom eller bara nojjig?
  • Tr0ust
    MillyJhon skrev 2019-08-24 00:04:46 följande:

    Hej alla fina där ute!

    Nu är det så att jag har börjat ha en molande värk i mina äggstockar. Mestadels i vänstra. Det gör inte ont som när man har mensvärk, men det känns. Mina bröst är otroligt ömma, gör ont att ens ha bhn på. 

    Här om dagen smakade kaffet spya på jobbet, medan kollegorna tyckte att det smakade som vanligt.

    Brukar i vanliga fall ha svårt att känna lukter, men har den senaste veckan kunnat känna av lukter klart och tydligt. Då jag jobbar på ett äldreboende så kan det framkomma en del obehagliga lukter, vilket jag aldrig stört mig på tidigare. Men senaste veckan har jag nästan fått kväljningar av lukterna. Satt även i bilen idag och lipade åt mina föräldrars bröllopslåt ( brukar ALDRIG vara så emotionell). 

    Som ni säkert förstår, har jag har suttit och läst på om de första gravitidets symptomen, och över analyserat lite granna, hehe. Men vill höra era åsikter innan jag gör gravtest. Är så rädd för att bli besviken. Har vart gravid tidigare, men vart alldeles för ung för att behålla :( mitt livs största misstag tycker jag idag. 

    Hur såg era första symptom ut? Kan jag bara ha en väldigt kraftig pms? 

    Vill även tillägga att jag inte har haft en normal mens sedan förra månaden. Har ingen vidare koll på när min ägglossning sker, men brukar i normala fall få mensen i början på månaden. Hade däremot en kraftig blödning i tre dagar för cirka 1,5 vecka sedan. Vad kan det ha berott på tror ni? 


    Det låter ju som nidblödning när har du BIM?
  • MillyJhon
    Tr0ust skrev 2019-08-27 08:08:32 följande:
    Det låter ju som nidblödning när har du BIM?
    Bör vara i slutet av månaden, början på nästa. Har såpass oregelbunden mens också, så blir så svårt att veta. 

    Tog ett test igår kväll eftersom att jag inte kunde vänta längre, vilket visade negativt. Men kan ändå inte släppa känslan av att jag är gravid 
  • Tr0ust
    MillyJhon skrev 2019-08-27 11:35:45 följande:

    Bör vara i slutet av månaden, början på nästa. Har såpass oregelbunden mens också, så blir så svårt att veta. 

    Tog ett test igår kväll eftersom att jag inte kunde vänta längre, vilket visade negativt. Men kan ändå inte släppa känslan av att jag är gravid 


    Inte alls omöjligt att det är en nidis då ju :) vänta ett tag till och ta ett nytt test :)

    Lycka till!
  • Anonym (samma)

    Har tyvärr inget bra svar men jag är i samma sits, så vill gärna höra vad du får för svar. ???? Är själv på BIM+17 och har i princip alla gravsymtom som finns men negativt på stickan.

    Mina symtom:

    - molande mensvärk

    - större boobs

    - huvudvärk

    - blodsmak i munnen

    - mår illa, främst på morgonen

    - konstant hungrig

    - trög i magen

    - det ?drar? i ljumskarna

    - ont i ländryggen och ner mot rumpan

    - trött på kvällarna (kvällsmänniska normalt sett)

    - tankspridd, la schampo på tandborsten istället för tandkräm t ex

    - sugen på äpplen och citroner jämt

    - ilningar i tänderna ibland (har det aldrig annars)

    - känslig, lätt till gråt (är i normala fall inte spec blödig)

    Jag brukar själv aldrig ha dessa symtom vid PMS så har svårt att tänka mig att konstiga PMS-symtom skulle dyka upp från ingenstans.

    Hört att det kan dröja för en del med plus på test. Jag har bokat tid hos gynekolog (ej barnmorska) för att försöka få ta blodprov och få svar den vägen. Kanske du också kan göra?

Svar på tråden Graviditets sympotom eller bara nojjig?