• Anonym (Y)

    Är din partner ditt ideal utseendemässigt??

    De flesta människor har ett ideal utseendemässigt vad de letar efter eller gillar , stämmer din partner in på det ? Har idealet ändrats genom åren? Ex genom att du blivit äldre.

  • Svar på tråden Är din partner ditt ideal utseendemässigt??
  • Praktisk58

    Jag vill fortfarande ha en 16årig lång smal med stora bröst men inser mina begränsningar

  • Anonym (...)

    Skulle jag beskriva utseendemässigt vad jag hade attraherats av hos en man så hade det inte stämt in på min partner, nej. Hade jag beskrivit min drömpartner personlighetsmässigt så stämmer han till punkt och pricka! För mig är personligheten viktigare och om den är fin så tycker jag även att utseendet automatiskt blir finare.

  • Plupp73

    Man blir ju attraherad av någonting - och jag tycker att min partner är vacker. Har nog aldrig haft ett utseendeideal, eller suktat efter det perfekta utseendet. Jag dras till personligheter, och den gör människan som har den vacker.
    Har nog aldrig blivit kär i någon fotomodelltyp fö

  • Anonym (A)
    Plupp73 skrev 2019-08-24 15:28:24 följande:
    Man blir ju attraherad av någonting - och jag tycker att min partner är vacker. Har nog aldrig haft ett utseendeideal, eller suktat efter det perfekta utseendet. Jag dras till personligheter, och den gör människan som har den vacker.
    Har nog aldrig blivit kär i någon fotomodelltyp fö
    Håller med
  • Anonym (8)

    Mina dejter har blivit snyggare och snyggare ju äldre jag blivit. Han jag klickat med nu är mitt ideal i ansiktet, hårfärg, muskelmassa och personligheten. Dock är han kort. Dessutom är kläderna i bland jättefel. Det är inte mitt ideal att ha en kort kille men hans snygga ansikte och fina personlighet gör att jag inte bryr mig om längden och att han ibland klär sig fel!

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Njae. Min första riktiga partner var det till 90% och min nuvarande också, men de däremellan har varit kanske 60%. 


    De 10% som saknas med första och nuvarande är samma sak - rörelsemönstret är inte helt perfekt. Jag gillar intelligenta killar och oftast så är de då lite försiktiga i sitt rörelsemönster och det är inte optimalt. Men när han står stilla så är det 100% ;) 

  • Anonym (Nej)

    Nej, inte direkt.

    Tyvärr har hon lagt på sig alldeles för mycket, men hon har så mycket andra fantastiska egenskaper, så det är ingen stor grej, men rent objektivt så tänder jag inte direkt på hennes kropp. Ser dock väldigt fin ut i ansiktet.

    Ideal hårfärg vore riktigt svart, men hon är blond.

    Rödhåriga tjejer med gröna ögon är väldigt vackert också!

    Klart att en 20 åring med fast rumpa och stora runda bröst är sexigare, men det är liksom inte realistiskt att ha det som nån form av målbild.

  • riboflavin

    Ganska mycket ja.

    Hår och ögon: Blond och blåögd, lite rödlätt.

    Längd: Relativt kort, jag själv är pytteliten så föredrar män under 1,80, gärna runt 1,70.

    Kroppsbyggnad: Slank men välbyggd utan att vara biffig, den typ av kropp jag alltid dragits till.

    Rent personlighetsmässigt så är han lite barnslig när han ges tillfälle och oerhört snäll och vänlig mot allt och alla. Egenskaper jag tycker är tilltalande.

    Har väl alltid haft samma grundläggande preferens även om vissa partners gått utanför den mallen.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Houdini

    Jag har nog aldrig haft någon drömkille om jag tittar tillbaka på hur de sett ut som jag varit "kär" i från tonåren till nu. Fast jag sa nog lång och mörk tror jag.

    De har varit korta och långa smala och tjocka, rödhåriga till svsrthåriga osv.

    Snygga och fula gemensamt har varit deras charm.

    Så jag kan helt klart säga att jag fastnat för personligheter inte utseendet.

    Maken är lång, hyfsat mörkhårig, inte fullt så smal och smidig längre (vi har varit tillsammans i 20 år nu)jag tycker han ser bra ut.

    Agneta Fältskog hade en låt på hmm undrar om det var på sjuttiotalet som stämmer ganska bra

    Gulleplutt.

    "En lång och mörk man smal om midjan har jag önskat mig, fast du är fel sort ljus och rund kort har jag blivit kär i dig Gulleplutt"

  • Anonym (A)
    Houdini skrev 2019-08-25 07:43:40 följande:
    Jag har nog aldrig haft någon drömkille om jag tittar tillbaka på hur de sett ut som jag varit "kär" i från tonåren till nu. Fast jag sa nog lång och mörk tror jag.
    De har varit korta och långa smala och tjocka, rödhåriga till svsrthåriga osv.
    Snygga och fula gemensamt har varit deras charm.
    Så jag kan helt klart säga att jag fastnat för personligheter inte utseendet.

    Maken är lång, hyfsat mörkhårig, inte fullt så smal och smidig längre (vi har varit tillsammans i 20 år nu)jag tycker han ser bra ut.

    Agneta Fältskog hade en låt på hmm undrar om det var på sjuttiotalet som stämmer ganska bra
    Gulleplutt.
    "En lång och mörk man smal om midjan har jag önskat mig, fast du är fel sort ljus och rund kort har jag blivit kär i dig Gulleplutt"
    +1
Svar på tråden Är din partner ditt ideal utseendemässigt??