• Sat 24 Aug 2019 12:12
    1087 visningar
    29 svar
    -1
    29
    1087

    Jag är gravid - sambo flirtar med andra

    Hej!

    Jag skulle behöva få råd av någon.

    Jag och min sambo har varit tillsammans 6 år. Vi har ett fantastiskt förhållande på alla sätt med massa skratt, mys, kärlek. Vi är väldigt lika på många sätt och båda upplever att vi fortfarande är väldigt kära.

    Utifrån så har vi garanterat det där förhållandet som många är avundsjuka på och ?på insidan? är det också väldigt bra - förutom att jag inte kan lita på honom till hundra procent.

    När vi hade varit tillsammans ett år så kollade jag hans tfn på grund av att jag hade fått konstiga vibbar (jag vet att det inte är ok, men ibland måste man lyssna på magkänslan) och då kom det fram att han flirtat med en tjej på krogen och bett henne följa med hem (enligt han så var det inte på så sätt). Jag blev förkrossad och det var ra att ta slut, han bröt ihop och vi gav allt en till chans.

    Det gick ett par år och jag satt vid hans dator, nyfikenheten och osäkerheten fick mig att kika hans chatt och såg då att han bett en tjej skicka bilder till honom.

    Jag skrev till den här tjejen och fick till svar att han skrev till henne ibland, bekräftade henne, bad om bilder osv. (Som hon aldrig skickade enligt henne).

    Min värld vändes upp och ned igen, fattade ingenting. Vårt förhållande kändes ju så bra?! Förutom min magkänsla som gör att jag har svårt att lita på honom till 100%, vilket jag såklart inte heller verkar kunna.

    Det har nu gått ett par år till och nu har jag återigen snokat (dumt, jag vet) men såg nu att han skrivit flirtigt med en tjej igen. Konfronterade honom och han säger att vi är allt han önskar sig, säger att han älskar mig mest av allt och att han inte vet vad han håller på med. Säger att han aldrig skulle ?göra nåt? (gå för långt antar jag), mer som att han är ute efter en bekräftelse, kick jag vet inte. Nu säger han att han vill söka hjälp, säger att han verkligen vill bli bättre.

    Grejen är nu också att jag är snart halvvägs in i en graviditet.

    Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Man kan ju inte vara i ett förhållande där det saknas tillit.

    Men tänk er också in i att det här förhållandet utöver detta är helt underbart, verkligen verkligen helt underbart. Det är som att min sambo är två personer - jag kan inte ens föreställa mig att han gör såhär på ett sätt, känns som en annan person inom honom.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Jag är gravid - sambo flirtar med andra
  • Anonym (Gubbe­n 56)
    Sat 24 Aug 2019 12:44
    #11
    +1
    Erlov skrev 2019-08-24 12:39:15 följande:
    Det där är bara en onödig kommentar. Det är så lätt att säga sånt där när man inte känner personerna i fråga. Han kommer garanterat bli en fantastisk pappa på alla sätt.

    Kanske inte perfekt sambo till mig dock.
    Det är ju ett omoget äpple och kommentaren var inte ett dugg onödigare än hela tråden eftersom han bevisat att han inte är duger att ha förhållande med.
    Eller påstår du något annat? Läs din egen text säger jag.
  • Siden
    Sat 24 Aug 2019 12:45
    #12

    Alltså jag vet ingenting om hur din kille är. Men en varningssignal för mig är att det dels har varit något du har upptäckt flera gånger under åren, inte bara en enstaka gång. Och dels att han verkar vilja interagera med tjejerna, det är inte bara så att han följer heta tjejer på Instagram och skriver en kommentar om hur snygga dom är. För det skulle nog vara något som jag kunde stå ut med, även om jag skulle ogilla det. Men att be om bilder? Att hon ska följa med hem? Varför? Är det kända tjejer på Insta eller bekanta till er eller honom? Vad händer den dag han skriver till en tjej och hon säger ja, vi ses, jag är tänd på dig med?

  • Sat 24 Aug 2019 13:02
    #13
    +1

    Han har gjort detta flera gånger och du stannar ändå? Han kommer fortsätta för han har insett att du är okej med detta eftersom du inte dumpat ännu trots upprepade händelser. Räcker tydligen med att han fäller en tår och säger förlåt så tror du på det och förlåter. Och sen blir du på allvar förvånad när det upprepar sig om och om igen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Och SJÄLVKLART skulle han även ligga med någon annan om han fick chansen. Det har han säkert redan gjort bara det att du inte vet något om det. Och han kommer knappat erkänna det heller.

  • Sat 24 Aug 2019 13:02
    #14
    Anonym (Jenna) skrev 2019-08-24 12:22:05 följande:

    Åh gud vilken jobbig situation. I normala fall hade jag brytit men nu är du ju gravid.. jag är också gravid och hyrt ut min lägenhet för att bo med min kille. Hade det hänt mig hade allt blivit kaos. Har du möjlighet att bo någon annanstans ifrån honom hade jag gjort det faktiskt och sen sett hur det utvecklat sig, trots graviditet


    Ja det kanske är en bra idé att försöka vara ifrån varann en stund.
    Siden skrev 2019-08-24 12:45:58 följande:

    Alltså jag vet ingenting om hur din kille är. Men en varningssignal för mig är att det dels har varit något du har upptäckt flera gånger under åren, inte bara en enstaka gång. Och dels att han verkar vilja interagera med tjejerna, det är inte bara så att han följer heta tjejer på Instagram och skriver en kommentar om hur snygga dom är. För det skulle nog vara något som jag kunde stå ut med, även om jag skulle ogilla det. Men att be om bilder? Att hon ska följa med hem? Varför? Är det kända tjejer på Insta eller bekanta till er eller honom? Vad händer den dag han skriver till en tjej och hon säger ja, vi ses, jag är tänd på dig med?


    Den gången han bad en tjej följa med hem så menade han att det var på efterfest. Tvingade honom att få prata med henne (med honom) och hon sa att hon hade uppfattat det så, men att hon kanske fattat fel. Tveksamt. Han skyller detta på att han aldrig haft en förhållande innan, var ung (han är 28 år nu och var 23 då). Men jag hör ju hur det låter när jag skriver det...

    Jag har sagt det till honom, vad händer om någon säger ja? Eller hur vet jag att ingen sagt ja? Men han får det att låta som att det är otänkbart. Han bryter ihop, skriver noveller till mig nu, förklarar hur mkt han älskar mig och att han inte vill vara en idiot. Säger att han vill söka hjälp, göra vad som helst för att bli en bättre människa, säger att jag är allt han vill ha.

    Det är så jäkla, fruktansvärt svårt. Hade vår relation känts dålig i övrigt hade det varit enklare. Jag känner mig mest bara helt tom just nu.

    På ett sätt borde jag kanske bara tacka för mig, men beslutet känns tyvärr inte så enkelt....
  • Sat 24 Aug 2019 13:10
    #15
    -1
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-08-24 12:44:42 följande:

    Det är ju ett omoget äpple och kommentaren var inte ett dugg onödigare än hela tråden eftersom han bevisat att han inte är duger att ha förhållande med.

    Eller påstår du något annat? Läs din egen text säger jag.


    Ja du kanske har rätt. Men tänk dig att du varit med någon i 6 år som behandlar dig som en prinsessa (eller prins...). Det är inte alltid helt lätt att bara lämna. Jag trodde dessutom att saker var bra nu, att han mognat och blivit bättre. Men han kanske är ett föralltid omoget äpple
  • Sat 24 Aug 2019 13:24
    #16
    Siden skrev 2019-08-24 12:45:58 följande:

    Alltså jag vet ingenting om hur din kille är. Men en varningssignal för mig är att det dels har varit något du har upptäckt flera gånger under åren, inte bara en enstaka gång. Och dels att han verkar vilja interagera med tjejerna, det är inte bara så att han följer heta tjejer på Instagram och skriver en kommentar om hur snygga dom är. För det skulle nog vara något som jag kunde stå ut med, även om jag skulle ogilla det. Men att be om bilder? Att hon ska följa med hem? Varför? Är det kända tjejer på Insta eller bekanta till er eller honom? Vad händer den dag han skriver till en tjej och hon säger ja, vi ses, jag är tänd på dig med?


    Vilka personerna är förresten: En barndomsvän till honom, en tjej i ett annat land som han kände på omvägar och nu en avlägsen kollega.
  • Sat 24 Aug 2019 14:18
    #17
    +1

    Det låter som att du ljugit för dig själv om att ni har en fantastisk relation.

  • Anonym (Peter­)
    Sat 24 Aug 2019 14:34
    #18
    +1
    Erlov skrev 2019-08-24 12:12:37 följande:

    Men tänk er också in i att det här förhållandet utöver detta är helt underbart, verkligen verkligen helt underbart. Det är som att min sambo är två personer - jag kan inte ens föreställa mig att han gör såhär på ett sätt, känns som en annan person inom honom.

    Vad hade ni gjort?


    Jag förstår inte varför du har svårt att föreställa dig det när han hela tiden ni varit tillsammans betett sig så.

    Han har säkert lovat bot och bättring de andra gångerna också. Vad är annorlunda nu?

    Hur kommer han klara av småbarnstiden när han inte ens kan vara trogen när ni har det som bäst?
  • Anonym (äckli­gt)
    Sat 24 Aug 2019 14:50
    #19
    +1
    Erlov skrev 2019-08-24 12:12:37 följande:

    Utifrån så har vi garanterat det där förhållandet som många är avundsjuka på och ?på insidan? är det också väldigt bra - förutom att jag inte kan lita på honom till hundra procent.


    Jag kan garantera dig att de flesta nog hellre ätit råttgift än att vara i en relation med (eller medvetet knulla fram en unge med) ett slemmigt otroget svin. Du lider av vanföreställningar om du tror något annat.
  • Anonym (Kicka­t ut)
    Sat 24 Aug 2019 15:03
    #20
    +1

    Vet att jag kommer få mothugg och jag vet att det för dig är oerhört svårt, både situationen som du lever med allt det innebär samt att det är svårt att Linda alla tankarna kring situationen och det jag kommer säga.

    BE honom dra. Du har en graviditet och ett barn att tänka på snart.

    Därefter sker all kontakt på dina villkor under graviditeten. Om ni kan kommunicera efter det så planera hur ni ska göra med födsel , första tiden o umgänge, preliminärt såklart mycket kan ju snabbt ändras när han inser allvaret.

    Sjukt respektlöst att återupprepa beteendet vilket får mig att känna att han inte är helt hundra, på sig själv och/ eller på er.

    Karlar alltså har inte gått igenom det du gör med min men något liknande.

    Stå stark i hur du vill att erat förhållande ska se ut speciellt nu när ni dessutom väntar knodd. Sånt här behöver Varken du eller barnet nu eller senare.

  • Anonym (Kicka­t ut)
    Sat 24 Aug 2019 15:07
    #21
    Anonym (Kickat ut) skrev 2019-08-24 15:03:03 följande:

    Vet att jag kommer få mothugg och jag vet att det för dig är oerhört svårt, både situationen som du lever med allt det innebär samt att det är svårt att Linda alla tankarna kring situationen och det jag kommer säga.

    BE honom dra. Du har en graviditet och ett barn att tänka på snart.

    Därefter sker all kontakt på dina villkor under graviditeten. Om ni kan kommunicera efter det så planera hur ni ska göra med födsel , första tiden o umgänge, preliminärt såklart mycket kan ju snabbt ändras när han inser allvaret.

    Sjukt respektlöst att återupprepa beteendet vilket får mig att känna att han inte är helt hundra, på sig själv och/ eller på er.

    Karlar alltså har inte gått igenom det du gör med min men något liknande.

    Stå stark i hur du vill att erat förhållande ska se ut speciellt nu när ni dessutom väntar knodd. Sånt här behöver Varken du eller barnet nu eller senare.


    Vill poängtera att jag menar inte gör slut men han behöver väckarklocka o förtjäna din tillit igen!! Jag hade börjat så iaf och sen tagit allt sakta framåt därifrån.
  • Anonym (3)
    Sat 24 Aug 2019 15:25
    #22

    Han har kommit undan med det 3 gånger nu. Det lär ju även ha hänt många fler gånger än bara 3. För varje gång du har kollat, har du ju hittat något. De gånger de INTE kollat...?

    Sedan tror jag att när en person gör något "förbjudet" och kommer undan med det, så skjuts gränserna hela tiden framåt. Om han nu gör det för kickar, tror du själv han kommer att nöja sig med lite chatt, lite bilder, lite bekräftelse hela tiden?

    Låt honom söka hjälp, men gör slut och lämna. Han kommer fortsätta oavsett, det enda som kanske kommer kunna få honom att sluta är att han vaknar upp och inser vad han gjort, att han miste det finaste han hade pga sitt beteende. Och om han då verkligen har tagit till sig hjälpen så kanske du kan ge honom ett chans till.

    Men att stanna nu, när han redan kommit undan... nej, han kommer fortsätta. I hans tankar just nu förlåter du ju honom hela tiden och låter honom stanna.

  • Anonym (N)
    Sun 25 Aug 2019 09:56
    #23

    Min kompis och jag är såna. Bekräftelsen. Jag håller mig inom rimliga gränser, min kompis gör det inte.

    Han kommer aldrig sluta.

  • Sun 25 Aug 2019 11:07
    #24
    Anonym (N) skrev 2019-08-25 09:56:34 följande:

    Min kompis och jag är såna. Bekräftelsen. Jag håller mig inom rimliga gränser, min kompis gör det inte.

    Han kommer aldrig sluta.


    Nej jag är rädd för att det är så.

    Jag förstår verkligen inte hur man orkar leva sånt dubbelliv. Hur man kan se den närmsta man har i ögonen med gott samvete.

    Och min sambo är verkligen helt förstörd nu (inte för att det är synd om honom), kan inte sova om nätterna, pratar med nära vänner om att han inte förstår vad han håller på med, söker hjälp, beställt böcker, säger att han inte har nåt att leva för utan mig.

    Jag tror dock jag kommer ha svårt att nånsin känna mig lycklig i den här relationen igen.

    Varför tänker man inte på sånt innan man är en idiot Jag kan verkligen inte förstå att man ens vågar riskera något som uppenbarligen betyder allt. Allt kommer fram tillslut.

    Är inte ni rädda för att bli påkomna?

    Se min sambo som en läxa och ta er i kragen innan ni också får ångra er.
  • Anonym (Orkar­)
    Sun 25 Aug 2019 11:15
    #25

    Jag orkar inte svara dig med hela min historia här. Men jag lämnade min kille för några dagar sedan och hade EXAKT, verkligen exakt samma beteende som din. Kunde varit jag som skrivit denna tråd. Skillnaden är att jag inter gravid.

    Här är min tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/79850568-antligen-lamnade-jag-honom

  • Anonym (Peter­)
    Sun 25 Aug 2019 11:22
    #26
    Erlov skrev 2019-08-25 11:07:47 följande:

    Jag kan verkligen inte förstå att man ens vågar riskera något som uppenbarligen betyder allt.


    Uppenbarligen betyder den inte allt för honom.

    Du måste vara ärlig med dig själv.
  • Sun 25 Aug 2019 11:40
    #27
    Anonym (Peter) skrev 2019-08-25 11:22:34 följande:

    Uppenbarligen betyder den inte allt för honom.

    Du måste vara ärlig med dig själv.


    Jo det tror jag faktiskt att det gör. Jag tror inte det handlar om mig eller vår relation på något sätt, vissa vill bara äta upp kakan och ha den kvar. Finns nog tyvärr många av den varan
  • Sun 25 Aug 2019 11:40
    #28
    Anonym (Orkar) skrev 2019-08-25 11:15:40 följande:

    Jag orkar inte svara dig med hela min historia här. Men jag lämnade min kille för några dagar sedan och hade EXAKT, verkligen exakt samma beteende som din. Kunde varit jag som skrivit denna tråd. Skillnaden är att jag inter gravid.

    Här är min tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/79850568-antligen-lamnade-jag-honom


    Åh tack! Ska läsa din tråd! Heja oss!!! Och starkt jobbat att ta dig ur!
  • Anonym (N)
    Sun 25 Aug 2019 12:51
    #29
    Erlov skrev 2019-08-25 11:07:47 följande:

    Nej jag är rädd för att det är så.

    Jag förstår verkligen inte hur man orkar leva sånt dubbelliv. Hur man kan se den närmsta man har i ögonen med gott samvete.

    Och min sambo är verkligen helt förstörd nu (inte för att det är synd om honom), kan inte sova om nätterna, pratar med nära vänner om att han inte förstår vad han håller på med, söker hjälp, beställt böcker, säger att han inte har nåt att leva för utan mig.

    Jag tror dock jag kommer ha svårt att nånsin känna mig lycklig i den här relationen igen.

    Varför tänker man inte på sånt innan man är en idiot Jag kan verkligen inte förstå att man ens vågar riskera något som uppenbarligen betyder allt. Allt kommer fram tillslut.

    Är inte ni rädda för att bli påkomna?

    Se min sambo som en läxa och ta er i kragen innan ni också får ångra er.


    Jag gör inget som min man kan få reda på. Min väns sambor har väl inte fattat nånting. Kanske naiva. Godtrogna. Min kompis har varit otrogen i alla sina relationer.
Svar på tråden Jag är gravid - sambo flirtar med andra