• Anonym (Manli­g nätdej­tare)
    Sat 24 Aug 2019 14:36
    3601 visningar
    10 svar
    10
    3601

    Tips på hur man kan skriva ett "första meddelande" till någon?

    Jag skulle behöva lite inspiration. Jag brukar sällan skriva till tjejer på dejtingsidor eftersom det är inte så ofta jag ser en profil som fångar mitt intresse. Men nu är det en tjej som jag faktiskt tänkt skriva till, men dessvärre är jag helt tom på vad jag ska skriva. Jag antar att man får skriva nåt mer än "Hej! Du verkar trevlig. Vill du prata?" eller? Och jag antar att om man inte skriver nåt som blir bra så har man kanske förlorat den chansen med henne.

    Sånt här kommer aldrig naturligt för mig när man i bara ett enda meddelande ska försöka skapa lite intresse, så har ni några tips på vad man kan skriva? Jag vill ju det ska vara ett meddelande som speglar lite hur jag är, så om vi skulle fortsätta skriva så måste ju mitt skrivande kunna fortsätta i samma anda så att säga.

  • Svar på tråden Tips på hur man kan skriva ett "första meddelande" till någon?
  • Sat 24 Aug 2019 14:40
    #1

    Skriv det du berättar här. Att hennes profil fångade din uppmärksamhet och därför väljer du att skriva till henne. Berätta gärna vad det var som du reagerade på.

  • Anonym (Manli­g nätdej­tare) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 15:11
    #2
    Fjäril kär skrev 2019-08-24 14:40:04 följande:

    Skriv det du berättar här. Att hennes profil fångade din uppmärksamhet och därför väljer du att skriva till henne. Berätta gärna vad det var som du reagerade på.


    Ok, ja det som jag reagerade på var hennes utseende på fotot, hon ser bra ut och ser snäll ut, sen håller hon upp ett glas cola på ett cafe vilket får mig att tänka att hon inte håller på och dricker och partajar så mycket, och det fick henne att stå ut lite. Det är förvånansvärt många som har foton på sig när de dricker alkohol dessvärre. Men det är väl inte nåt att nämna? Överlag verkar hon äkta och genuin.
  • Anonym (H)
    Sat 24 Aug 2019 16:20
    #3
    Anonym (Manlig nätdejtare) skrev 2019-08-24 15:11:06 följande:

    Ok, ja det som jag reagerade på var hennes utseende på fotot, hon ser bra ut och ser snäll ut, sen håller hon upp ett glas cola på ett cafe vilket får mig att tänka att hon inte håller på och dricker och partajar så mycket, och det fick henne att stå ut lite. Det är förvånansvärt många som har foton på sig när de dricker alkohol dessvärre. Men det är väl inte nåt att nämna? Överlag verkar hon äkta och genuin.


    Du kan förklara den biten om hon frågar vad du menar.

    " Hej. Hoppas allt är bra med dig. Jag har flera gånger hajat till när jag fått syn på din profil och nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag tycker att din profilbild är så fin, du utstrålar äkthet och genuinitet, ett intryck som förstärks av din beskrivning av dig själv. Finns det någon möjlighet att få bjuda på en fika någon gång i framtiden? Mvh NN"

    1. Du visar på att du varit intresserad innan, men att du inte är typen som slänger sig över vem som helst.

    2. Du återkopplar till hemnes bild och profil på ett icke- sexuellt sätt.

    3.Du visar framåtanda genom att bjuda ut henne men på ett sätt som inte sätter press på henne.

    4. Du presenterar dig inte rakt av utan, visar med dina ord och ditt tankesätt vilken typ av person du är. (Bygger dock mycket på att du har en profil som är bra och "matchar" det du skrivit).
  • Sat 24 Aug 2019 16:47
    #4
    Anonym (H) skrev 2019-08-24 16:20:09 följande:

    Du kan förklara den biten om hon frågar vad du menar.

    " Hej. Hoppas allt är bra med dig. Jag har flera gånger hajat till när jag fått syn på din profil och nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag tycker att din profilbild är så fin, du utstrålar äkthet och genuinitet, ett intryck som förstärks av din beskrivning av dig själv. Finns det någon möjlighet att få bjuda på en fika någon gång i framtiden? Mvh NN"

    1. Du visar på att du varit intresserad innan, men att du inte är typen som slänger sig över vem som helst.

    2. Du återkopplar till hemnes bild och profil på ett icke- sexuellt sätt.

    3.Du visar framåtanda genom att bjuda ut henne men på ett sätt som inte sätter press på henne.

    4. Du presenterar dig inte rakt av utan, visar med dina ord och ditt tankesätt vilken typ av person du är. (Bygger dock mycket på att du har en profil som är bra och "matchar" det du skrivit).


    Absolut inte påtala en träff i första meddelandet. Finns inget bra svar på den frågan och då låter man helt bli att svara istället.
  • Anonym (Nomus­)
    Sat 24 Aug 2019 17:15
    #5

    Chansen att hon svarar oavsett vad du skriver är trots allt rätt liten. Jag sitter själv i samma sits, ny reggad på dejtingsida. Förvånansvärt många tjejer har ingen presentation, typ hälften och mer än hälften har bara 1 bild eventuellt 2 dåliga. Finns liksom inget att spåna ett meddelande på. Sen säger dom att killar är fantasilösa..

  • Anonym (Manli­g nätdej­tare) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 18:40
    #6
    Anonym (H) skrev 2019-08-24 16:20:09 följande:
    Du kan förklara den biten om hon frågar vad du menar.

    " Hej. Hoppas allt är bra med dig. Jag har flera gånger hajat till när jag fått syn på din profil och nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag tycker att din profilbild är så fin, du utstrålar äkthet och genuinitet, ett intryck som förstärks av din beskrivning av dig själv. Finns det någon möjlighet att få bjuda på en fika någon gång i framtiden? Mvh NN"

    1. Du visar på att du varit intresserad innan, men att du inte är typen som slänger sig över vem som helst.

    2. Du återkopplar till hemnes bild och profil på ett icke- sexuellt sätt.

    3.Du visar framåtanda genom att bjuda ut henne men på ett sätt som inte sätter press på henne.

    4. Du presenterar dig inte rakt av utan, visar med dina ord och ditt tankesätt vilken typ av person du är. (Bygger dock mycket på att du har en profil som är bra och "matchar" det du skrivit).
    Tack! Det är bra! Jag ahr dock bara varit inne 1 gång. Jag tror inte jag ska erbjua om fika direkt då hon skrev hon var lite blyg och att jag är inte den som är på det viset heller att jag bjuder ut direkt. Men det i mitten kan jag ju göra nån variant av.
  • Anonym (Manli­g nätdej­tare) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 18:43
    #7
    Anonym (Nomus) skrev 2019-08-24 17:15:16 följande:

    Chansen att hon svarar oavsett vad du skriver är trots allt rätt liten. Jag sitter själv i samma sits, ny reggad på dejtingsida. Förvånansvärt många tjejer har ingen presentation, typ hälften och mer än hälften har bara 1 bild eventuellt 2 dåliga. Finns liksom inget att spåna ett meddelande på. Sen säger dom att killar är fantasilösa..


    Vilken sida är det?

    Säger dem att killar är fantasilösa? Har inte hört det.

    Nej det är dåligt det att så många tjejer har en rätt snygg bild på sig och inget skrivet om sig. Menar dem att de är så snygga att de får ändå massa svar från killar tro? Man kan ju vänta sig att få svar från en viss typ av killar i så fall... såna som går på utseendet i första hand.


  • Anonym (A)
    Sat 24 Aug 2019 18:49
    #8
    Anonym (Nomus) skrev 2019-08-24 17:15:16 följande:
    Chansen att hon svarar oavsett vad du skriver är trots allt rätt liten. Jag sitter själv i samma sits, ny reggad på dejtingsida. Förvånansvärt många tjejer har ingen presentation, typ hälften och mer än hälften har bara 1 bild eventuellt 2 dåliga. Finns liksom inget att spåna ett meddelande på. Sen säger dom att killar är fantasilösa..
    Håller med
  • Anonym (Nomus­)
    Sat 24 Aug 2019 19:12
    #9
    Anonym (Manlig nätdejtare) skrev 2019-08-24 18:43:06 följande:

    Vilken sida är det?

    Säger dem att killar är fantasilösa? Har inte hört det.

    Nej det är dåligt det att så många tjejer har en rätt snygg bild på sig och inget skrivet om sig. Menar dem att de är så snygga att de får ändå massa svar från killar tro? Man kan ju vänta sig att få svar från en viss typ av killar i så fall... såna som går på utseendet i första hand.


    På match och ElitSinglar. Tycker jag alltid hör från kvinnor hur fantasilösa killar är och att det gäller att sticka ut för att få en chans att visa vem du är.

    Ja säkert många som skriver till dom ändå. Men dom är väl knappast seriösa. Ser dom så pass bra ut är dom nog där mest för bekräftelsen, ev att någon snubbe får en chans om han har allt.

    Tror många användare är fake också. Killar som skaffar en tjej profil för att se hur killar skriver till dom. Vissa har ju till och med spekulerat att vissa dejtingsidor har egna troll för att man ska få uppfattningen att det finns massvis med guldkorn. Men jag vet inte hur konspiratorisk man ska vara.

    En sak är klar iaf, desto fler sätt vi människor har fått att träffa en partner på med internets intåg desto fler singlar blir det. Internetdejting är egentligen i grund och botten kontraproduktivt eftersom gräset hela tiden är grönare på nästa profil och nästa och nästa..svipe hit och svipe dit.
  • Anonym (Manli­g nätdej­tare) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 20:21
    #10
    Anonym (Nomus) skrev 2019-08-24 19:12:28 följande:
    På match och ElitSinglar. Tycker jag alltid hör från kvinnor hur fantasilösa killar är och att det gäller att sticka ut för att få en chans att visa vem du är.

    Ja säkert många som skriver till dom ändå. Men dom är väl knappast seriösa. Ser dom så pass bra ut är dom nog där mest för bekräftelsen, ev att någon snubbe får en chans om han har allt.

    Tror många användare är fake också. Killar som skaffar en tjej profil för att se hur killar skriver till dom. Vissa har ju till och med spekulerat att vissa dejtingsidor har egna troll för att man ska få uppfattningen att det finns massvis med guldkorn. Men jag vet inte hur konspiratorisk man ska vara.

    En sak är klar iaf, desto fler sätt vi människor har fått att träffa en partner på med internets intåg desto fler singlar blir det. Internetdejting är egentligen i grund och botten kontraproduktivt eftersom gräset hela tiden är grönare på nästa profil och nästa och nästa..svipe hit och svipe dit.
    Jag är på Match, och jag märkte nu att den här tjejen nog inte varit online på länge. Men de skriver inte ut det där. Sen så kan man heller inte se om någon är betalande medlem så hon KAN kontakta en tillbaks. Alltså, match, vilken lurig sida... Ger upp med nätdejting tror jag. Ja som du skriver, de är nog till för att få folk att förbli singlar.
Svar på tråden Tips på hur man kan skriva ett "första meddelande" till någon?