• Anonym (Ella)

    Han var mycket yngre än jag trodde!

    Jag är 39 år och har två barn vv, de är 3 och 9 år gamla. Jag har varit singel i två år sen jag separerade från deras pappa men för 8 månader sedan träffade jag en man som jag blev otroligt kär i och är än idag. Den finaste, omtänksammaste, sexigaste, intelligentaste och intressantaste mannen jag träffat. Vi träffades när jag gick en kurs på sidan om jobbet på universitetet och jag började prata med honom för att trodde att han var äldre än de andra pga att han verkade mycket mognare. Vi började dejta och blev ganska snabbt ett par och har varit det i ett halvår nu.

    Ålder har dock aldrig kommit på tal förrän nu när vi börjat prata om att träffa varandras familj/föräldrar. Han visade ett foto på dem och jag tyckte att hans mamma såg så ung ut så jag frågade hur gammal hon var. Det visade sig att hon var bara 42, dvs 3 år äldre än mig!! Då frågade jag hur gammal han var egentligen och han sa 21! Jag berättade min ålder och vi blev båda jättechockade. Jag trodde att han var kring 30 och han trodde att jag var 29-30 också.

    Han säger att han vill fortsätta vara med mig, gärna resten av livet trots detta och att han älskar mig. Jag älskar honom också men det är så stor skillnad i ålder. Jag har sagt att vill han ha barn med mig är det liksom inom 2 år som gäller och det finns ingen garanti att det går. Han säger att han kan tänka sig att han träffar mina barn nu, vi flyttar ihop om ett år och börjar försöka ett halvår senare.

    Vad ska jag göra...?

  • Svar på tråden Han var mycket yngre än jag trodde!
  • Anonym (släpp)

    För bådas skull bör ni släppa varandra. Ni är i för olika fas i livet. Släpp även om det är jobbigt, bland det jobbigaste som finns.

  • Fiona M

    Hur kan ni ha dejtat så pass länge utan att åldern kommit upp? Pratar ni inte alls?

    Även utan den rena fråga om ålder borde det ju märkts på sånt som ?för två år sen när jag tog studenten? etc, så antingen är ni ointresserade av varann, eller så har han medvetet mörkat det.

    DET gör att att det inte kommer att funka, även utan det faktum att ni är på heeeelt olika ställen i livet.

  • Anonym (.........)

    Dejtat i 8 månader o trots det vet ingen av er ålder på den andre?! Trots sociala medier etc idag. Nej, det här känns inte så trovärdigt...

  • Anonym (Lisa)

    Håller med övriga. Även om man inte pratar ålder som i en siffra, så berättar man väl vad man gjort i livet osv, och på så sätt framgår det ju att man är i en viss ålder.

    Ex, du  har väl frågat honom vad han gjort innan han började plugga? Då borde det ju framkommit att han började efter studenten.

  • Anonym (Ella)

    Ja jag vet inte. Det tar emot väldigt mycket pga att vi har passat så bra ihop hittills men samtidigt är jag lite rädd att ses som "gumsjuk", vad ska hans föräldrar tänka etc. Han tycker att jag är fördomsfull när jag tycker det för det som spelar roll är hur man är, inte vilken ålder man har, och att det hade ansetts mer okej om det varit han som var äldre.

    Mina vänner har träffat honom och inte reagerat på att han skulle vara nämnvärt yngre.

    Jag vacklar mellan att tänka att det kan inte funka men jag vet inte riktigt varför till att tänka att det kan det och varför inte prova, har ju gått bra hittills...

  • Anonym (Jaha)

    Men om det funkat hittills, varför skulle det inte funka framöver?

  • Fiona M
    Anonym (Jaha) skrev 2019-08-24 17:23:27 följande:

    Men om det funkat hittills, varför skulle det inte funka framöver?


    Kanske för att de hittills bara dejtat och haft kul utan att prata?

    Stor skillnad mot att bli seriösa och planera framtid ihop.
  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2019-08-24 17:04:29 följande:
    Hur kan ni ha dejtat så pass länge utan att åldern kommit upp? Pratar ni inte alls?
    Även utan den rena fråga om ålder borde det ju märkts på sånt som för två år sen när jag tog studenten etc, så antingen är ni ointresserade av varann, eller så har han medvetet mörkat det.
    DET gör att att det inte kommer att funka, även utan det faktum att ni är på heeeelt olika ställen i livet.
    Håller med
  • Smultronmarmelad

    Låter ju skitskumt att ni inte snackat om det!

    Hänger ju ihop med att snacka om arbeten, plugg och så vidare.

    Men varför skulle det vara ett problem framöver om det funkat hittills? Har nån nåt att säga om det så är det väl bara att säga som det är.

Svar på tråden Han var mycket yngre än jag trodde!