• Tazzme

    Brösten växer olika!? - Gravid

    Har ganska nyligen fått reda på att jag är gravid och märkte redan innan första plusset att brösten ömmade. Tycker de svällt en aning redan (så var det nog inte vid min första graviditet tror jag!), men det ena märkbart mer än det andra.

    Nån annan som varit med om detta? Undrar ju om det kommer att jämna ut sig i längden, hahaha :D

    Det lustiga är att det är det bröstet som tidigare/vanligen är lite, lite mindre som växt mer och nu så att säga gått om det andra. Tänk om de kommer växa helt ojämnt, kan ju se lite fånigt ut! :D

  • Svar på tråden Brösten växer olika!? - Gravid
  • Tazzme

    Ingen som kan komma med en solskenshistoria om tuttar som växt i lite ojämn takt, men i slutändan hunnit i kapp varandra och varit rätt lika i storlek? :D

  • Snuttismalin

    Mina bröst blev olika stora och fortsatte vara det under hela tiden som jag ammade. Det större bröstet hade hela tiden mer mjölk än det andra också. Jag är gravid igen och förväntar mig att det blir samma nu. Det ena är redan lite större än det andra. Stör mig inget :) Grattis till din graviditet!

  • Snuttismalin

    Mina bröst blev olika stora och fortsatte vara det under hela tiden som jag ammade. Det större bröstet hade hela tiden mer mjölk än det andra också. Jag är gravid igen och förväntar mig att det blir samma nu. Det ena är redan lite större än det andra. Stör mig inget :) Grattis till din graviditet!

  • Tazzme

    Tack! :)

    Jo, om det inte är så stor skillnad gör det ju inget :) Är väl mest ?rädd? att då det redan nu syns en skillnad, att det ska bli mycket värre senare! Typ olika kupstorlekar till och med.

    Det lustiga är dock att efter min förra graviditet då jag ammat ett tag (typ åtta år sen) så hade jag skillnad på brösten, då det tydligen kom mer mjölk ur det ena, som ju bebisen också då föredrog. Det var det högra som var större då.

    Men nu är det vänstra större!?

Svar på tråden Brösten växer olika!? - Gravid