• Anonym (Ts)
    Mon 26 Aug 2019 13:52
    208 visningar
    0 svar
    0
    208

    Finns det fler kring 40 som försöker bli gravida? (anonym tråd)

    Jag är 39 och vi ska börja försöka den här månaden. Det kommer troligtvis att bli svårt, både pga min ålder och andra faktorer så det känns som rätt ställe för tråden.

    En faktor som gör det svårt är att vi har ett långdistansförhållande nu men vill ändå börja försöka för att minska risken att det blir för sent för mig (om det inte redan är det) och ännu en (orsaken till att jag är anonym) är att min partner har svårt att få upp den när han känner press på att prestera... så vi har bestämt att inte prata om det så mycket och att jag ska försöka se till att vi träffas kring ägglossning och så har vi sex oskyddat helt enkelt.

    Jag tänker att det kan bli svårt i början eftersom vi använt kondom innan - och det blir så tydligt vad som förväntas nu men jag hoppas att han vänjer sig. Så nu första månaden av försök ska vi ses de tre dagarna kring min ÄL och jag blir glad om vi lyckas genomföra ett samlag där han kommer. Känns som att det kan bli svårt bara det.

    Det vore jättekul att prata med andra kring min ålder som försöker, även om vi kanske har svårt av olika skäl :)

Svar på tråden Finns det fler kring 40 som försöker bli gravida? (anonym tråd)