• Anonym (Desperat)

    Pergotime? Hur få tag på?

    Har nån tips om tillförlitlig sida där man kan få tag på pergotime?

    Känner mig desperat, och Letrozol ger tyvärr inte önskad effekt

  • Svar på tråden Pergotime? Hur få tag på?
  • Anonym (Desperat)

    Pergotime skrivs ej ut av läkare längre?

  • Anonym (Gå till läkare?)

    Varför går du inte till läkare och får recept? Smidigare och enklare så.

  • Anonym (Gå till läkare?)
    Anonym (Desperat) skrev 2019-08-26 16:06:29 följande:

    Pergotime skrivs ej ut av läkare längre?


    Men det som skrivs ut innehåller ju samma verksamma ämne som pergotime, bara att det heter olika.

    Så vad är problemet?
  • Orkide

    Hur många omgångar letrozol har du prövat? Jag blev gravid snabbare med perotime (barn 1 och 2). Med letrozol blev jag gravid efter 8-9 omgångar (barn 3).

  • Anonym (Desperat)
    Orkide skrev 2019-08-26 21:49:40 följande:

    Hur många omgångar letrozol har du prövat? Jag blev gravid snabbare med perotime (barn 1 och 2). Med letrozol blev jag gravid efter 8-9 omgångar (barn 3).


    Tack för ditt svar! 8-9 omgångar låter som många gånger, vilken dos fick du?

    Till mig sa min läkare rakt ut att pergotime nog hjälpt mig mer än letrozol. Har pga pcos enbart ätit letrozol i samband med ivf (som lyckades), men skulle gärna vilja testa syskonförsök utan ivf.

    Har egen ägglossning nästan varje månad, men ca 1-2 dagar försent så att slemhinnan ska vara ok
  • Orkide

    Jag tog enkeldos. Letrozol gör inget att försöka en längre period med till skillnad från pergotime. Jag är glad att jag inte gav upp. Jag hade samma tanke som du att beställa in frön utlandet. Men ringde runt och kollade om detta ens var lagligt och enligt läkemedelsverket så var det olagligt.

    Jag har också egen äl men aldrig lyckats utan pergotime eller letrozol.

  • Anonym (Desperat)

    Tack, skönt att du och ni lyckades till slut! grattis!

    Men måste fråga, hur fick du till behandlingen med hjälp av Letrozol? Fick du gå och kolla med ultraljud varje månad? Har nämligen tänkt boka möte med ivf kliniken och föreslå en letrozolbehandling först men vet ej om möjligt.

  • Orkide
    Anonym (Desperat) skrev 2019-08-28 12:31:15 följande:

    Tack, skönt att du och ni lyckades till slut! grattis!

    Men måste fråga, hur fick du till behandlingen med hjälp av Letrozol? Fick du gå och kolla med ultraljud varje månad? Har nämligen tänkt boka möte med ivf kliniken och föreslå en letrozolbehandling först men vet ej om möjligt.


    Tack. Skam den som ger sig eller nåt

    Jag var först på Sophiahemmet ultragyn eller vad de nu hette. Gjorde utredning fick pergotime (2011) fick komma och kolla äggblåsor två gånger sen gravid. Sen 2013 gick jag tillbaka. Fick lämna blodprov. Fick nya pergotime. Fick komma 2 gånger för att kolla äggblåsor sen fick jag ?gå fri?. Blev gravid ganska snabbt efter. 2017 så testade jag ringa en lite gyn i Solna för det var lite närmare jobbet å då tog hon nya prover. Jag fick letrozol. Kollade äggblåsor två-tre gånger. Sen hann jag inte med pga nytt jobb. Så då tog jag själv i flera månader och till slut blev jag gravid.

    Jag tycker du sk ringa o fråga!!
  • Anonym (Tess)

    Jag fick pergotime utan koll av äggblåsor och jag fick tvillingar. Det är väl bla. för att minska risken för flerbörd som de har slutat skriva ut pergotime? Riskerna är ju betydligt större. Mina små kom alldeles för tidigt. Vi var tre månader på sjukhus och en månad hemsjukvård. Båda har drabbats av men så vi har uppföljningar och läkarbesök varje år men det är inte så mycket någon kan göra egentligen.  

    Är du säker på att du vill ta risken att få fler än en i magen? 

Svar på tråden Pergotime? Hur få tag på?