• Mon 26 Aug 2019 20:41
    820 visningar
    0 svar
    0
    820

    Träning efter lungemboli

    Tänkte se lite om någon har lite tips.

    För ca 2 månader sen fick jag lungemboli i högra lungan och att jag har vätska i vänstra lungan. För ca 1-2 veckor sen fick jag veta att vätskan hade minskat men att jag fortfarande hade lite kvar. Äter nu Eliquis. Lite bakgrund, jag är 24 år och har idrottat på hög nivå utomlands och tränat mellan 2-3 gånger per dag 6-7 dagar i veckan. Man kunde inte riktigt komma fram till varför jag fick propparna i lungan men troligtvis från allt resande och p-piller. 

    Det har varit väldigt vag information ang träning. Först när jag blev utskriven fick jag ingen information alls och efter 2 veckor av att ha ringt avdelningar, vårdcentral osv. fick jag endast sagt att jag inte ska träna första tiden. Har även pratat med sjukgymnast på vårdcentral/sjukhuset men dom vet inte riktigt heller hur dom ska hjälpa mig. Jag har ju varit van med att kunna rådfråga läkare och sjukgymnaster i laget när man haft skador osv. så vet inte riktigt om man kan vända sig till något här i Sverige för att få hjälp.

    Så är det någon där ute som har varit i samma situation eller har några tips? Tar emot allt ni har att komma med :)

Svar på tråden Träning efter lungemboli