• Gullrankans

    Kan jag inte få barn????

    Jag har varit gravid 4 gånger och alla har slutat i missfall. Jag förstår inte varför. Vad är det för fel på mig?? Är gravid i vecka 5+3 nu och har små blödningar. Alla mina graviditetssymtom har försvunnit. Jag bara väntar på mitt fjärde missfall nu. Mina två första är för flera år sedan och jag får därför ingen utredning då det är ?vanligt med missfall?. Det ska vara tre missfall på tre år. Är så uppgiven och vet knappt vart jag ska ta vägen. Känns som att det är dags att ge upp.

  • Svar på tråden Kan jag inte få barn????
  • mallalala

    Lider med dig. Har du gjort någon utredning? Låter som du har svårt att behålla embryot. 
    Skickar massa kärlek.

  • Gullrankans

    Jag får ingen utredning pga att det inte räknas som upprepade missfall när det är flera år mellan :(

    tack!


    mallalala skrev 2019-08-27 10:53:31 följande:

    Lider med dig. Har du gjort någon utredning? Låter som du har svårt att behålla embryot. 

    Skickar massa kärlek.


  • Långbenopluto
    Gullrankans skrev 2019-08-27 11:13:02 följande:
    Jag får ingen utredning pga att det inte räknas som upprepade missfall när det är flera år mellan :(
    tack!
    Vänd dig till en privat gynekolog.
  • Ellendellen

    Hej! Jag hade tre missfall, gjorde en utredning som inte visade något fel. Fick trombyl och lutinus utskrivet och är nu i vecka 27.

  • Anonym (R)

    Hade också flera missfall i rad. Gjorde ?mensblodstestet? (man skickar ett prov av sitt mensblod till ett labb i Grekland där de kollar efter dolda infektioner, du kan läsa/fråga om det i tråden som heter ?vi som snart är gravida efter utredning aten? eller något liknande). De hittade i alla fall två infektioner hos mig - båda kan orsaka missfall står det när jag googlar på dem... Fick en lång antibiotikakur, blev gravid direkt efter kuren och fick levande barn. Kanske slump att det gick hela vägen denna gången, kanske inte. Värt att kolla upp i alla fall.

  • Anonym (Ozzie)

    Här är några vanliga anledningar: du röker/snusar/super/knarkar/dricker kaffe, du lever eller arbetar i en giftig/förorenad miljö, du tränar för hårt/har en för passiv livsstil, du äter onyttigt/för lite grönt och proteiner, du stressar/oroar dig för mycket, du har sex under de första 8 veckorna (kan vara känsligt för en del foster), du äter sådant man ska undvika under graviditeten ex. stora mängder av vissa örter/frukter/insjöfisk etc.?

    Om du inte redan gör det och flera fertila år kvar - testa en nyttig och harmonisk livsstil innan du sätter igång med ivf. Ivf proceduren belastar både kropp och psyke, kostar på och risken att få ett barn med ex. autism, missbildning eller få tvillingar ökar (även om man bara sätter in ett ägg).

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ozzie) skrev 2019-08-29 08:43:46 följande:

    Här är några vanliga anledningar: du röker/snusar/super/knarkar/dricker kaffe, du lever eller arbetar i en giftig/förorenad miljö, du tränar för hårt/har en för passiv livsstil, du äter onyttigt/för lite grönt och proteiner, du stressar/oroar dig för mycket, du har sex under de första 8 veckorna (kan vara känsligt för en del foster), du äter sådant man ska undvika under graviditeten ex. stora mängder av vissa örter/frukter/insjöfisk etc.?

    Om du inte redan gör det och flera fertila år kvar - testa en nyttig och harmonisk livsstil innan du sätter igång med ivf. Ivf proceduren belastar både kropp och psyke, kostar på och risken att få ett barn med ex. autism, missbildning eller få tvillingar ökar (även om man bara sätter in ett ägg).


    Lyssna inte på det här TS! Jag har träffat många läkare och alla är eniga om att det inte finns något man kan göra för att undvika missfall förutom att medicinera. Annars hade inte sjukvården behövt utföra aborter utan bara säga åt kvinnor att röka, dricka kaffe eller träna lite mer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ozzie) skrev 2019-08-29 08:43:46 följande:

    Här är några vanliga anledningar: du röker/snusar/super/knarkar/dricker kaffe, du lever eller arbetar i en giftig/förorenad miljö, du tränar för hårt/har en för passiv livsstil, du äter onyttigt/för lite grönt och proteiner, du stressar/oroar dig för mycket, du har sex under de första 8 veckorna (kan vara känsligt för en del foster), du äter sådant man ska undvika under graviditeten ex. stora mängder av vissa örter/frukter/insjöfisk etc.?

    Om du inte redan gör det och flera fertila år kvar - testa en nyttig och harmonisk livsstil innan du sätter igång med ivf. Ivf proceduren belastar både kropp och psyke, kostar på och risken att få ett barn med ex. autism, missbildning eller få tvillingar ökar (även om man bara sätter in ett ägg).


    Lyssna inte på det här TS! Jag har träffat många läkare och alla är eniga om att det inte finns något man kan göra för att undvika missfall förutom att medicinera. Annars hade inte sjukvården behövt utföra aborter utan bara säga åt kvinnor att röka, dricka kaffe eller träna lite mer.
  • Anonym (Goodvibes)

    Jag tror definitivt att du kan bli gravid!

    Har du spolat äggledarna och livmodern?

    De gör det via utredningen och den sätter de igång med direkt via privatklinik o kostar ej mer än vanligt läkarbesök.

    Gör det, vi blev inte gravida på två år plus lite till, sedan spolades jag då vi gick utredning å då vart ja gravid... trots att det inte var något hinder eller så under spolningen....

    Så privat klinik är mitt svar, du kommer inte ångra dig, de bemöter en såååå väl där! O pratar igenom problemet o hittar behandlingen för just dig. ! :)

    Lycka till

Svar på tråden Kan jag inte få barn????