• Rebecca1987

    Jag bara gråter

    Jag fick min efterlängtade dotter i måndags morse efter att ha gått över 5 dagar. Men ända sen i måndags så gråter jag typ hela tiden. Jag och min man har flera barn sedan tidigare och jag tror att jag åkte hem alldeles för snabbt ifrån BB. Då stressen hemma verkligen är på hög nivå. Min man har tagit pappaledighet dessa dagar men jobbet tjatar hela tiden att dom skulle uppskatta om han kunde ta helgen. Vilket känns stressande med då jag tycker att dom vetat sedan i januari att vi beräknar förlossning i augusti så dom har haft gått om tid att planera. Och samtidigt så känns det som om min man tycker det är jobbigt att vara pappaledig då han är att och irriterad på dom andra när dom är hemma. Efter att jag födde barnet så 9 timmar senare fick jag städa hemma då det såg ut som en svinstia när jag kom hem. Och jag gråter när jag städar, när jag sitter ja vad jag än gör. Och nu är jag så rädd att det ska bli någon form av depression av allt.

    Förlåt för långt inlägg men har ingen i min närhet att prata med så var tvungen att skriva någonstans mer än bara gå med allt inom mig.

  • Svar på tråden Jag bara gråter
  • legomum

    Du är slutkörd. Du behöver din man att han tar markservicen nu när han är hemma.

    Tycker så synd om dig att du inte får stöd av karln.

    Ryt i ordentligt. Säg till hans mamma att ta ett snack med honom så han förstår. Ring en gemensam vän som kan ifrågasätta honom. Alla medel är tillåtna för att få han att vakna.

  • Therescha

    Lider med dig! Vet hur tufft det är att vara hemma med en nyfödd samtidigt som man även har äldre barn att ta hand om, det är ett under att man överlever. Hur länge har din man tänkt vara hemma och avlasta? Hur gamla är de andra barnen?

  • Rebecca1987
    legomum skrev 2019-08-28 11:46:10 följande:

    Du är slutkörd. Du behöver din man att han tar markservicen nu när han är hemma.

    Tycker så synd om dig att du inte får stöd av karln.

    Ryt i ordentligt. Säg till hans mamma att ta ett snack med honom så han förstår. Ring en gemensam vän som kan ifrågasätta honom. Alla medel är tillåtna för att få han att vakna.


    Hans mamma skulle inte bry sig om jag bad henne. Gemensamma vänner finns inga. Han har sina och jag har barnen. Men försöker jag säga hur jag känner dessa dagar så blir han sur på mig med
  • Rebecca1987
    Therescha skrev 2019-08-28 11:50:46 följande:

    Lider med dig! Vet hur tufft det är att vara hemma med en nyfödd samtidigt som man även har äldre barn att ta hand om, det är ett under att man överlever. Hur länge har din man tänkt vara hemma och avlasta? Hur gamla är de andra barnen?


    Har jag tur är han hemma tills på fredag kväll. Om återbesöket på BB i morgon inte visar att blåsljud på hjärtat är kvar. Så jag får drygt 4 dygn med så kallad avlastning. Dom andra barnen är från 1,5 år till 12 år. Han har varit mycket mer avlastning med dom andra än denna gång
  • Oktobertjej

    Hur gamla är era andra barn?

    Skit i att städa o fixa hemma nu. Tänk på måendet, både ditt, din mans och barnens. Prata. Berätta att nu är det såhär och det kommer vara lite stökigt o rörigt den närmaste tiden. Den som vill o kan städa får gärna göra det, men det ska inte vara du. Ha inte dåligt samvete!

  • Rebecca1987
    Oktobertjej skrev 2019-08-28 12:12:09 följande:

    Hur gamla är era andra barn?

    Skit i att städa o fixa hemma nu. Tänk på måendet, både ditt, din mans och barnens. Prata. Berätta att nu är det såhär och det kommer vara lite stökigt o rörigt den närmaste tiden. Den som vill o kan städa får gärna göra det, men det ska inte vara du. Ha inte dåligt samvete!


    Våra andra barn är från 1,5 år till 12 år. Om jag slutar städa så kommer vi inte ha kläder eller något att äta på. Jag har provat prata med alla i familjen men ingen reagerar. Jag hoppas nästan att dom lägger in dottern i morgon på BB så jag får vara hemifrån ett tag. Fast då kommer jag få städa dygnet runt sen.
Svar på tråden Jag bara gråter