• Anonym (Ts)
    Thu 29 Aug 2019 11:22
    91 visningar
    1 svar
    1
    91

    Stor åldersskillnad?

    Jag och min man har en underbar dotterson nyss fyllt 5 år. Vi har i tre år (av och till) försökt skaffa ett barn till. Under vägen har det upptäckts att jag har endometrios ( ingen smärta, men en storcysta), vilket gör det svårt för mig att bli gravid enligt endoteamet på sjukhuset. Vi har gjort en fertilitetsutredning som dock inte visar några fel, och den läkaren var skeptisk till att jag skulle ha svårt att bli gravid på grund av endo.

    Vi var ganska inställda på ivf men vill försöka lite till själva efter läkarens ord. OM vi skulle ha lyckan att få ett barn till skulle vår dotter vara mellan 6 och 7 år när hon får ett syskon. Är det för stor åldersskillnad för att de ska ha glädje av varandra?

  • Svar på tråden Stor åldersskillnad?
  • Walker­90
    Thu 5 Sep 2019 00:24
    #1

    Min storasyster är 7 år äldre och min bror 9 år äldre. Oftast umgicks inte jag och hon så mycket med varandra, hon hängde mest med vår bror och vänner i deras ålder.

    För min del kunde det ha kvittat att ha så pass äldre syskon DÅ men NU är jag glad att jag har dem.

    Jag tycker ändå ni ska satsa på ett barn till om ni vill ha ett. Eftersom era barn blir två stycken så lär chansen vara hyfsat stor att de umgås mer med varandra än jag gjorde med mina syskon.

Svar på tråden Stor åldersskillnad?