• Hannipann

    Hinnsvepning, slempropp och förvärkar. Hjälp mig hålla peppen uppe.

    Går idag in i vecka 42+0. Gjorde en hinnsvepning i förrgår. Var öppen två cm, mjuk, mogen och 50% utplånad. Fick molvärk efteråt, en del sammandragningar men sedan inför natten lugnade det sig.

    Igår gick slemproppen.

    Nästkommande natt var relativt lugn, med undantag för en ordentlig tarmtömning (ursäkta).

    Nu idag kom en till ?bit? av slemproppen och jag har haft starkare sammandragningar som molvärker långt ner, men inte vidare regelbundet. Sammandragningarna jag får är väldigt långa däremot. Vissa uppåt 4 minuter. Någon som känner igen detta?

    Vet inte vad jag ute efter riktigt men jag håller liksom på att tappa peppen på förlossningen nu. Trodde verkligen att hinnsvepningen skulle göra susen och att BM sa att jag var så himla redo så kändes det verkligen som att det var dags. Jag vet att det egentligen inte är något att göra åt saken men någon kanske har tips på hur man kan återfå peppen och kan hjälpa mig att tänka lite positivt? Någon som kommit igång flera dagar efter hinnsvepning som kan bringa hoppet tillbaka?

    Orkar verkligen inte vara gravid längre.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-02 10:09
    Födde min dotter 31/8.

Svar på tråden Hinnsvepning, slempropp och förvärkar. Hjälp mig hålla peppen uppe.