• Thu 29 Aug 2019 21:45
    896 visningar
    6 svar
    6
    896

    Bilbarnstol som är lätt att flytta

    Hej! Ska köpa en extra bilbarnstol till vår snart 2 åring. Ska va lätt att flytta mellan extra bilen samt min arbetsbil när jag behöver hämta på dagis. Har isofix i ena bilen men inte o arbetsbilen så har stolen möjlighet för båda är det ett stort plus. Tacksam för tips

  • Svar på tråden Bilbarnstol som är lätt att flytta
  • Thu 29 Aug 2019 21:46
    #1

    Är nog lättare att köpa två billiga stolar. Varför inte två Highway II? Det får du för ca 3000 kr

  • Fri 30 Aug 2019 06:17
    #2

    Har redan en stol som är super men otroligt jobbig att flytta. Vill som sagt ha en stol som funkar i jobbebilen och i min entusiast bil.

  • Fri 30 Aug 2019 16:59
    #3

    Köpte precis en axkid move till min mans jobbbil och tyckte den var otroligt lätt att installera och stolen är även lätt. Man kanske kan köpa extra bälte så man slipper ner under förarstolen varje gång. Efter läst mycket omdöme värker den var omtyckt.

    ända ska vara att den ska var lite mindre än minikid som även var dubbelt så dyr.

  • Sun 1 Sep 2019 10:04
    #4

    Tack för tipset. Har bara framsäte i jobbebilen dock så blir kanske svårt med just den stolen med bältena som skulle läggas runt förarstolens fäste i golvet =/

  • Sun 1 Sep 2019 10:46
    #5
    Robin18 skrev 2019-09-01 10:04:30 följande:

    Tack för tipset. Har bara framsäte i jobbebilen dock så blir kanske svårt med just den stolen med bältena som skulle läggas runt förarstolens fäste i golvet =/


    Du fäster remmarna på samma ställe men drar dem framåt istället när du monterar i framsätet. Axkid har manualen på sin webbplats så du kan kolla.
  • Sun 1 Sep 2019 15:29
    #6

    [quote=79870463][quote-nick]Robin18 skrev 2019-09-01 10:04:30 följande:[/quote-nick]Tack för tipset. Har bara framsäte i jobbebilen dock så blir kanske svårt med just den stolen med bältena som skulle läggas runt förarstolens fäste i golvet =/[/

    Sambons jobbebil har med bara fram säten så vi har den fram. Det viktiga är att där inte är någon airbag och som buobä skrev så fäster man den under sättet. Har du ringar framtill så är det ännu enklare

Svar på tråden Bilbarnstol som är lätt att flytta