• Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 04:24
    319 visningar
    16 svar
    16
    319

    Kvinnor & deras vin

    Vad är grejen med kvinnor & deras vurmande för vin. Ca 50 % av alla på datingsiter har bilder där de har vinglas i handen & övriga 50 % har vindrickandet som hobby i sin text på presentationer.

    Vad är det ni vill förmedla? Att ni ?härliga?, ?öppna för att träffa alkoholister? eller är det totalt utan någon speciell tanke alls?

    Jag känner ingen som går igång på det så därför undrar jag.

  • Svar på tråden Kvinnor & deras vin
  • Fri 30 Aug 2019 07:01
    #1

    Och samma sak gäller män och deras öl. Nästan alla män har bilder från en uteservering med öl i handen och i varje profil står något om att de njuter av livet med en öl eller slappnar av med en öl eller att öl är ett intresse.

  • Fri 30 Aug 2019 07:01
    #2
    +2

    Och nej, det är inget vi går igång på heller...

  • Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 07:20
    #3
    Fjäril kär skrev 2019-08-30 07:01:08 följande:

    Och samma sak gäller män och deras öl. Nästan alla män har bilder från en uteservering med öl i handen och i varje profil står något om att de njuter av livet med en öl eller slappnar av med en öl eller att öl är ett intresse.


    Jag antog att det skulle komma ett svar likt detta istället för svar på min fråga. Kanske skulle det vara en fråga som skulle få bättre svar. Hur kommer det sig att folk sällan svarar på den ställda frågan?
  • Fri 30 Aug 2019 07:25
    #4

    Jag tror att många bara har vindrickande som en slags hobby, helt enkelt. Lite som män som ofta har öldrickande som en favoritsysselsättning. Tror inte att kvinnorna som skriver detta tänker att männen som läser det ska gå igång på det. Allt kvinnor gör är inte i syfte att framstå som attraktiva, och en kvinna som skriver att hon njuter väldigt mycket av att dricka vin vill antagligen bara förmedla en korrekt bild av sig själv. 

  • Fri 30 Aug 2019 07:30
    #5
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:20:13 följande:
    Jag antog att det skulle komma ett svar likt detta istället för svar på min fråga. Kanske skulle det vara en fråga som skulle få bättre svar. Hur kommer det sig att folk sällan svarar på den ställda frågan?
    Men det är ju sant som "Fjäril kär" skriver!
    Så därför blir det lite skevt när du bara tar upp kvinnor i din TS när man lika gärna kan ifrågasätta varför någon över huvudtaget tycker att det är fräcka bilder att posera med vin/öl!

    För mig går dessa personer ofta bort vid första intrycket då jag inte är intresserad av en kille som hänger på krogen eller konsumerar större mängder alkohol.

    Skulle aldrig lägga ut en sån bild själv (om det nu ens finns någon sådan bild på mig, haha), då det lätt kan ge fel uppfattning när man vid första anblicken bedömer någon efter dess bilder..
  • Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 07:33
    #6
    freja231 skrev 2019-08-30 07:25:14 följande:

    Jag tror att många bara har vindrickande som en slags hobby, helt enkelt. Lite som män som ofta har öldrickande som en favoritsysselsättning. Tror inte att kvinnorna som skriver detta tänker att männen som läser det ska gå igång på det. Allt kvinnor gör är inte i syfte att framstå som attraktiva, och en kvinna som skriver att hon njuter väldigt mycket av att dricka vin vill antagligen bara förmedla en korrekt bild av sig själv. 


    Ja jag hoppas ju att det är så. Tycker att det är bra eftersom jag undviker att swipea höger på dem. Samma gäller de som har hundbilder. Fast om din teori stämmer, är det inte konstigt att just vindrickandet är det negativa som alla kvinnor väljer att framhäva? Varför inte: ?Gillar knappt sex? eller ?Att ni följer med på alla familjehögtider är ett måste?. Det måste ju finnas annat kasst man visa upp, eller?
  • Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 07:44
    #7
    CitronTulo skrev 2019-08-30 07:30:18 följande:

    Men det är ju sant som "Fjäril kär" skriver!

    Så därför blir det lite skevt när du bara tar upp kvinnor i din TS när man lika gärna kan ifrågasätta varför någon över huvudtaget tycker att det är fräcka bilder att posera med vin/öl!

    För mig går dessa personer ofta bort vid första intrycket då jag inte är intresserad av en kille som hänger på krogen eller konsumerar större mängder alkohol.

    Skulle aldrig lägga ut en sån bild själv (om det nu ens finns någon sådan bild på mig, haha), då det lätt kan ge fel uppfattning när man vid första anblicken bedömer någon efter dess bilder..


    Jag bläddrar bland kvinnor så jag kan inte hitta på frågor om hur män är. Det får du ta någonanstans. Jag vet att ni har svårt för det på Familjeliv.
  • Fri 30 Aug 2019 08:01
    #8
    +1
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:33:59 följande:
    Ja jag hoppas ju att det är så. Tycker att det är bra eftersom jag undviker att swipea höger på dem. Samma gäller de som har hundbilder. Fast om din teori stämmer, är det inte konstigt att just vindrickandet är det negativa som alla kvinnor väljer att framhäva? Varför inte: ?Gillar knappt sex? eller ?Att ni följer med på alla familjehögtider är ett måste?. Det måste ju finnas annat kasst man visa upp, eller?
    Fast det är långt ifrån självklart att det skulle vara något negativt att gilla vin. Bara för att du aldrig skulle swipa höger på en vindrickare så betyder det inte att ingen annan skulle göra det. Man hör ju hela tiden att alla kvinnor har det så himla lätt på tinder, och om nästan alla kvinnor (enligt dig i alla fall) samtidigt skriver att de gillar vin, så antar jag att ni som bojkottar vindrickande kvinnor är ganska få. 

    Jag gissar också att många kvinnor (och män) har en rätt o-cynisk bild av världen som en plats där andra människor inte "letar fel" på den här nivån. En värld där man kan säga att man gillar ett glas vin eller en kall öl ut utan att någon ifrågasätter, misstänker någon slags dold agenda och/eller ser det som en dealbreaker. 
  • Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 08:07
    #9
    freja231 skrev 2019-08-30 08:01:24 följande:

    Fast det är långt ifrån självklart att det skulle vara något negativt att gilla vin. Bara för att du aldrig skulle swipa höger på en vindrickare så betyder det inte att ingen annan skulle göra det. Man hör ju hela tiden att alla kvinnor har det så himla lätt på tinder, och om nästan alla kvinnor (enligt dig i alla fall) samtidigt skriver att de gillar vin, så antar jag att ni som bojkottar vindrickande kvinnor är ganska få. 

    Jag gissar också att många kvinnor (och män) har en rätt o-cynisk bild av världen som en plats där andra människor inte "letar fel" på den här nivån. En värld där man kan säga att man gillar ett glas vin eller en kall öl ut utan att någon ifrågasätter, misstänker någon slags dold agenda och/eller ser det som en dealbreaker. 


    Tror inte att kvinnor har det lätt på Tinder. Jag matchar med snygga tjejer hela tiden & jag kan omöjligt vara full pott för dessa så jag antar att de flesta killarna är sämre än vad jag är totalt sett. Sedan är det alltid jag som raderar efter matchningen när jag lusläst texten eller kollat sista fotot där de visar upp hur de verkligen ser ut.

    Avundas inte kvinnor på Tinder. Locka in en bra kille & ändå vara ärlig är inget lätt projekt.
  • Pentra
    Fri 30 Aug 2019 08:17
    #10

    Nu blir jag förbryllad. Senast jag kollade mig i spegeln så såg jag tydligt att jag var en tjej, och det var faktiskt ganska nyss. Så jag undrar vad som kan ha hänt. Jag har inga bilder ute på nätet där jag har ett vinglas i handen, jag skriver inte om semestrar med vin och jag dricker inte vin. Jag tillör således varken de första eller de andra 50 procenten. TS, kan du berätta för mig vem/vad jag är? ... Mvh, Pentra

  • Knappa­st nu
    Fri 30 Aug 2019 08:21
    #11
    Pentra skrev 2019-08-30 08:17:43 följande:

    Nu blir jag förbryllad. Senast jag kollade mig i spegeln så såg jag tydligt att jag var en tjej, och det var faktiskt ganska nyss. Så jag undrar vad som kan ha hänt. Jag har inga bilder ute på nätet där jag har ett vinglas i handen, jag skriver inte om semestrar med vin och jag dricker inte vin. Jag tillör således varken de första eller de andra 50 procenten. TS, kan du berätta för mig vem/vad jag är? ... Mvh, Pentra


    Du ingår inte i min målgrupp. Dvs kvinnor 18-35. Har aldrig fått upp dig i mitt flöde helt enkelt. För mig stämmer %. Med vänliga lättförklarade hälsningar till Pentra.
  • Fri 30 Aug 2019 09:41
    #12
    Knappast nu skrev 2019-08-30 08:07:02 följande:
    Tror inte att kvinnor har det lätt på Tinder. Jag matchar med snygga tjejer hela tiden & jag kan omöjligt vara full pott för dessa så jag antar att de flesta killarna är sämre än vad jag är totalt sett. Sedan är det alltid jag som raderar efter matchningen när jag lusläst texten eller kollat sista fotot där de visar upp hur de verkligen ser ut.

    Avundas inte kvinnor på Tinder. Locka in en bra kille & ändå vara ärlig är inget lätt projekt.
    Det låter i mina öron så vansinnigt enfaldigt och ytligt att lägga så mycket vikt vid sådana småsaker. Jag har jättesvårt att tro att det finns särskilt många män som ens tänker på att många tjejer skriver att de gillar vin, och som vägrar att ge en i övrigt attraktiv tjej en chans bara för att hon skriver att hon gillar vin. Du har ju dina preferenser och du har förstås all rätt att utgå ifrån dem när du gör ditt urval, men jag tror du gör ett misstag om du ser dina egna preferenser som allmängiltiga. Jag tror inte att snygga tjejer som skriver att de gillar vin har särskilt svårt att matcha med attraktiva män. 
  • Fri 30 Aug 2019 22:48
    #13

    Kan det vara så enkelt att folk tar mer bilder på varandra när de dricker ett glas vin/öl? Sen kanske man är ute och gjort sig lite fin, därav lite bättre och roligare bilder. Man är ute med sina kompisar och har kul och tar lite bilder.

    De allra flesta människor i samhället kan ju faktiskt ta 1-2 glas och attraheras för den sakens skull inte till alkoholister. Många människor skriver nästan samma i sina presentationer: gillar resa, umgås med kompisar, film, musik etc. Övertolkat du allt detta med eller är det just vin du hakat upp dig på?

  • Sat 31 Aug 2019 04:04
    #14
    +1

    Ja många kvinnor tycker om vin och hundar. Finns inget bättre än att dricka ett glas gott glas vin medan man sitter och gosar med sin hund. Hur många trådar har du startat om detta? Var inte ditt nick Mongoliet förut?

  • Sat 31 Aug 2019 07:12
    #15

    Jag tror alkoholismen och för den delen även drogmissbruk blir allt mer utbrett. Det är vad du ser. Jag skulle inte heller gå vidare med någon som skyltar med hur kul det är med vin, som dricker vin för att slappna av.

    Sorglig utveckling av samhället

  • Sat 31 Aug 2019 07:41
    #16
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:33:59 följande:
    Ja jag hoppas ju att det är så. Tycker att det är bra eftersom jag undviker att swipea höger på dem. Samma gäller de som har hundbilder. Fast om din teori stämmer, är det inte konstigt att just vindrickandet är det negativa som alla kvinnor väljer att framhäva? Varför inte: ?Gillar knappt sex? eller ?Att ni följer med på alla familjehögtider är ett måste?. Det måste ju finnas annat kasst man visa upp, eller?
    Så du tycker det skulle vara bättre om man lät bli att lägga upp bilder på sitt vin och sin hund, sedan när du väl träffar dem så märker du att de har både hund och intresse för vin?

    Jag lade upp bild på min hund så jag kan sålla ut de som inte gillar hundar. 
    Vin, jag älskar verkligen vin! men det betyder inte att jag dricker konstant. Min man är nykterist och det ställer inte till några problem. 
    Vi har träningen och hundintresset gemensamt. 

    Men som svar på din trådstart...

    Eftersom jag gillar goda viner så blir jag glad av att se andra lägga upp bilder på mysiga situationer med ett glas vin. Man känner andra som man känner sig själv. Kvinnor är liksom inte ute efter att behaga just dig, så om du swajpar vänster så är det ju något positivt för dem/oss för då har vi sållat bort dig och kan koncentrera oss på de som har en mer avslappnad inställning till livet. 

    Jag svajpade vänster på alla som stod på en bergstopp i full skidmundering, eller under vatten med snorkel, de som ska visa hur "äventyrliga" de är, och det är ju tur för dem, tänker jag. Så slipper vi lägga tid på varandra.
Svar på tråden Kvinnor & deras vin