• Mammis85

    Muskelryckningar, nervryckningar, fler???

    I 2 veckors tid har jag haft muskelryckningar runt om i hela kroppen. Armar, ben, vader, rygg, mage. Ja överallt flera gånger per dag.

    Någon mer som har det?

    Livrädd för MS! Hade små stickningar i händer och fötter strax innan som kom och gick.....

  • Svar på tråden Muskelryckningar, nervryckningar, fler???
  • Pentra

    Det kan faktiskt vara något så simpelt som magnesiumbrist. Det var det för min del. Människan behöver mycket mer magnesium per dag än vad vi vanligtvis tror. Vid brist kan man börja att ta mellan 800-1200 mg Magnesium per dag, jämt fördelat över dagen men INTE samtidigt med andra vitsminer/mineraler; och ganska snart kommer man isf att märka skillnad. Tar man för stor dos åt gången blir man dålig i magen; det är inte farligt, men ganska pinsamt. Man kan då välja bad eller fotbad med t.ex. magnesiumklorid eller epsomsalt ist, eftersom huden är suverän på att ta upp magnesium utan att det påverkar mag/tarmkanalen. Men, behöver man magnesium så behöver man även D-vitamin och trevärdigt kalcium. Men, gå samtidigt även till läkare för att kolla upp ifall det kan vara något annat, för säkerhets skull. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Mammis85

    Äter magnesium 500mg/dagen. Plus B12. Har vart hos läkare men de säger stress, jag är orolig för MS.....

Svar på tråden Muskelryckningar, nervryckningar, fler???