• Fri 30 Aug 2019 22:24
    537 visningar
    6 svar
    6
    537

    Distansutbildning med småbarn

    Lite nyfiken på om det finns någon som har studerat på distans via TUC yrkeshögskola? Får man ihop det med familjeliv med småbarn? Ekonomin? Orken? Är lite sugen på att anta utmaningen att börja studera framöver och behöver tips och råd!

  • Svar på tråden Distansutbildning med småbarn
  • Wed 11 Sep 2019 22:52
    #2
    EbSmith skrev 2019-09-01 17:20:18 följande:

    Jag påbörjar en distansutbildning på yrkeshögskola imorgon. Har en 2-månaders hemma och tanken är att utnyttja stunderna då han sover och eventuellt kvällar då min man kommer hem från jobbet. Har även en snäll och hjälpsam svärmor nära till hands som kan passa honom ett par timmar om det behövs, samt om jag har nån platsbunden tentamen. Kanske blir mer besvärligt att lämna bort om man ammar dock.

    Vi får se hur det går, men känns iaf som ett ypperligt tillfälle att samtidigt kunna vara hemma längre med ungen :)


    Jag var visst lite sen med svar. Hoppas allt känns bra med utbildningen, gått bra hittills? Hur lång är din utbildning?

    Jag tog tag i att söka till utbildningen så får man hålla tummarna för att man blir antagen
  • Wed 18 Sep 2019 23:18
    #5
    Guldbarb skrev 2019-09-12 05:41:32 följande:

    Jag studerade till förskollärare på distans från att min äldsta var 4 månader tills att min yngsta var 5 månader :) inkomsten för vår del var inga större problem då vi redan var vana vid den. Orken var väl si sådär ibland men utbildningen slutförde jag :)


    Grymt jobbat! Sånt är imponerande. Man måste nog vara lite envis och beslutsam när det kommer tuffa dagar och motgångar. Men det är väl som man säger, allt går bara man vill! Jag håller tummarna nu för att jag kommer in på utbildningen. Känner mig peppad för en ny utmaning :)
  • Wed 18 Sep 2019 23:19
    #6
    EbSmith skrev 2019-09-13 06:16:14 följande:

    Den är på 1,5 år och hittills känns det som det kommer gå bra. Lägger ner mellan 2 och 5 timmar per dag. Försöker få så mycket som möjligt gjort när han sover och ibland får svärmor ta honom ett par timmar så jag kan plugga på nåt café i närheten.

    Va kul, hoppas du kommer in. Kommer säkert gå jättebra! :)


    Vad härligt att det känns så bra, helt rätt att "investera" i sig själv! Önskar all lycka till :)
Svar på tråden Distansutbildning med småbarn