• ahland

    CB digital dubbel hormonindikator vs Testlagret ÄL-test

    Hej! Varnar för långt inlägg men känner mig extremt konfunderad.

    1 aug tog jag ut min kopparspiral för att påbörja färden mot ett småsyskon till sonen som blir 3 år snart. Den togs ut precis efter ägglossning så jag visste att jag skulle få mens som vanligt. Jag har en cykellängd som varierar i längd, allt mellan 27 och 33 dagar.

    Mensen kom som ett brev på posten 12 aug och mina tre mensappar (Flo, P Tracker och Clue) var alla oense om när nästa äl skulle ske - 25e, 26e eller 27e. Så jag köpte äl-stickor från Testlagret och började testa redan på cd 6 för att få stenkoll. Cd 7 och 9 visade båda stegring (ca 50% av kontrollstreckets färg) vilket jag tyckte var konstigt men la ingen större vikt vid det. När dagarna kring beräknad äl kom och ingen stegring var i sikte köpte jag CB digital advance äl-test, detta var på cd 15.

    Tog ett första test då på eftermiddagen och fick en tom cirkel, missade alltså helt att man skulle göra testet i morgonurin. Morgonen därpå gjorde jag ett nytt test = tom cirkel. Samma sak morgonen därefter (cd 17) = tom cirkel. Var helt säker på att jag inte skulle få någon äl den här cykeln men jag tog ett fjärde test på cd 18 och då fick jag en fast smiley. Vi lyckades då få till det senare på kvällen cd 18 och hoppas nu på det bästa.

    Mitt problem nu är att jag undrar om jag kan lita på det resultatet? Läste att testet KAN visa felaktigt för att man inte testat med morgonurin från första början. Min sista äl-sticka från TL tog slut samma dag jag började testa med CB så jag har inte kunnat kolla något mer.

    Jag vet att jag egentligen bara borde vänta in BIM just nu 13 sep och att vi kör igång på nytt nästa cykel om det inte tagit sig.

Svar på tråden CB digital dubbel hormonindikator vs Testlagret ÄL-test