• Stina91

    En vecka kvar till mens

    Jag undrar några saker och hoppas någon kan relatera.

    Den 8 augusti var första dagen på senaste mensen. Dock en fem dagar försenad mens då jag sköt upp mensen med primolut nor. Den 22 augusti hade jag ägglossning och 6 dagar senare drabbades jag av väldigt svår illamående, som höll i sig i två dagar. Sen avtog det i en dag och jag trodde att jag inbillat mig. Sen idag är den tillbaka och även en molvärk i magen. Gjorde ett graviditetstest i torsdags, en vecka innan beräknad mens. Som var negativt.

    Kan man verkligen känna av en graviditet cirka 1 vecka efter ägglossning? Eller är det bara biverkningarna av primolut nor? Det hade varit så sjukt om jag lyckats blivit gravid 1 vecka efter vi diskuterat ett syskon här hemma ????

  • Svar på tråden En vecka kvar till mens
  • Renesme

    Hej, jag tror att man kan känna graviditeter mycket tidigt. Jag gjorde det när jag väntade min son.

    Jag mins att jag kände som ett starkt nyp inne i livmodern, detta tror jag var när ägget fäste. Sedan fick jag mycket tydliga blodådror på brösten samt att det typ kändes konstigt nere i magen. Känslan var som att det surrade och även att jag kände pulsen tydligt i livmodern.

Svar på tråden En vecka kvar till mens