• Anonym (Gravi­d)
    Sat 31 Aug 2019 17:39
    428 visningar
    5 svar
    5
    428

    Vad göra?

    Är planerat gravid, mycket tidigt gravid, och har nu ångrat mig. Har barn sedan innan och lever ett bra familjeliv. Men har trots detta kraftigt ångrat mig. Har haft lite lättare bekymmer psykiskt senaste två åren, mycket stress bland annat, varför jag också gått på anti-Depp, kanske är det som ställer till det? Är iaf 100% säker att jag vill göra abort. Mår såklart jättedåligt över detta, och känner mig värdelös. Måste ha drabbats av en akut depression, ligger bara och stirrar. Ser ingen anledning att bita ihop, faran är ju stor att mitt mående blir allt värre. Har ju levande barn som behöver mig. Är jag helt knäpp? Är relativt ung och har en mycket stöttande man i vilket beslut jag än tar.

  • Svar på tråden Vad göra?
  • Anonym (Alexa­ndra)
    Sat 31 Aug 2019 19:09
    #1

    Tycker att du ska kontakta barnmorskan och be om att få komma och prata på en gång.

    Har du mått dåligt så pass länge och mår dåligt redan nu så tidigt in i graviditeten så kanske det är bäst att avsluta MEN prata med någon först. Du ska orka med beslutet sen också.

  • Anonym (Gravi­d) Trådstartaren
    Sat 31 Aug 2019 20:16
    #2

    Absolut, det behöver jag nog. Samtidigt ska jag orka med en bebis också, om jag väljer att behålla, och risken känns för stor att jag inte kommer klara det, vilket inte vore rättvist mot den. Känns ändå så extremt själviskt att ta bort, men som sagt, det är ju egentligen inte för min skull. Min man är helt knäckt för detta, men stöttar mig som sagt.

  • Anonym (Alexa­ndra)
    Sun 1 Sep 2019 06:45
    #3
    Anonym (Gravid) skrev 2019-08-31 20:16:04 följande:

    Absolut, det behöver jag nog. Samtidigt ska jag orka med en bebis också, om jag väljer att behålla, och risken känns för stor att jag inte kommer klara det, vilket inte vore rättvist mot den. Känns ändå så extremt själviskt att ta bort, men som sagt, det är ju egentligen inte för min skull. Min man är helt knäckt för detta, men stöttar mig som sagt.


    Ja det är inte ett helt lätt beslut. Men förstår dig till 100%. Man ska kunna orka med de som redan finns och sig själv.
  • Anonym (Gravi­d) Trådstartaren
    Sat 7 Sep 2019 18:45
    #4

    Ingen annan som har något råd? Kanske som känt samma sak? Hur gjorde ni?

  • Anonym (Känne­r igen)
    Fri 25 Oct 2019 10:44
    #5

    Jag har varit i liknande situation. Jag gjorde tyvärr abort vilket jag i efter hand inser hade psykiska orsaker. Jag mådde så dåligt psykiskt att jag inte kunde hantera graviditeten på ett bra sätt. Nu på andra sidan ångrar jag mig. Mår fortfarande dåligt psykiskt men kan se det ur ett annat perspektiv. Min depression förvärrades av stress och graviditet så jag gick miste om chansen till ett barn till. Är du fortfarande gravid så minska på stressen, sjukskriv dig, berätta läget för vården. Be om avlastning. Hur går det för dig?

Svar på tråden Vad göra?