• naanoo

    Sterilisering under kejsarsnitt

    Är tidigt gravid med mitt fjärde barn som jag planerar att behålla! Har blivit gravid på minipiller två gånger förr, haft kyleena hormonspiral men mådde illa av den! Vill inte prova kopparspiral... Har gjort 2 snitt innan så detta kmr bli snitt också, nu funderar jag på att sterilisera mig under snittet, någon som gjort detta? Hur var de? Känner man av de efteråt? Har man mens som vanligt osv

  • Svar på tråden Sterilisering under kejsarsnitt
  • LittelG

    Ingen erfarenhet men ska också sterilisera mig i samband med snitt. Alla papper påskrivna och det känns jätteskönt! Tänk att slippa alla dessa fruktansvärda preventivmedel. Något man ska ha med sig är bara att ingen metod, ej heller sterilisering, är 100 % säker och det var läkaren noggrann med att informera om.

  • naanoo
    faren skrev 2019-08-31 21:06:06 följande:

    Sterellisera är bra! Varför flera Barn?


  • naanoo
    faren skrev 2019-08-31 21:06:06 följande:

    Sterellisera är bra! Varför flera Barn?


    Menar du varför jag väntar mitt fjärde barn eller varför jag inte ska sterilisera mig? Alltså varför fler än fyra?
  • naanoo
    LittelG skrev 2019-08-31 20:51:43 följande:

    Ingen erfarenhet men ska också sterilisera mig i samband med snitt. Alla papper påskrivna och det känns jätteskönt! Tänk att slippa alla dessa fruktansvärda preventivmedel. Något man ska ha med sig är bara att ingen metod, ej heller sterilisering, är 100 % säker och det var läkaren noggrann med att informera om.


    Hur många barn har du? Hur gammal är du?
  • Lustablong

    Min väninna gjorde det under hennes senaste snitt. Hon kände inget efter själva steriliseringen utan värken efter snittet. Hon har mens som vanligt.

  • LittelG
    naanoo skrev 2019-08-31 21:51:49 följande:

    Hur många barn har du? Hur gammal är du?


    38 inom kort. Mitt tredje och sista barn nu.
  • Giftskåneman
    LittelG skrev 2019-08-31 20:51:43 följande:

    Ingen erfarenhet men ska också sterilisera mig i samband med snitt. Alla papper påskrivna och det känns jätteskönt! Tänk att slippa alla dessa fruktansvärda preventivmedel. Något man ska ha med sig är bara att ingen metod, ej heller sterilisering, är 100 % säker och det var läkaren noggrann med att informera om.


    Men om allt opereras bort, då är det väl 100% säkert?
  • Cecese

    Jag steriliserade mej samtidigt som sista barnet föddes med akut snitt (hade skrivit på papper tidigare att om det blir snitt vill jag att de steriliserar samtidigt. Jag märkte inget av det mer än att läkaren sa att nu fixar de steriliseringen och det tog nån minut längre än det skulle gjort annars. Det är klart att det gjorde ont efter men det är ju pga snittet och eftervärkar, hade gjort lika ont även om jag inte hade steriliserat mig. De första 10 åren efter märkte jag inget. Jag har ägglossning och mens precis som vanligt. Ca 10 år efter steriliseringen började jag känna av klimakteriebesvär men det kanske jag hade gjort ändå även om det är lite tidigt (började känna tydligt vid 39 år). 

  • LittelG
    Giftskåneman skrev 2019-09-01 10:34:35 följande:

    Men om allt opereras bort, då är det väl 100% säkert?


    Det är inget som opereras bort.
Svar på tråden Sterilisering under kejsarsnitt