• Sun 1 Sep 2019 07:04
    374 visningar
    2 svar
    2
    374

    Aktivera

    Hej! Jag är farmor till en kille med grav ADHD samt utvecklingsförsening. Han är extremt impulsstyrd som kräver att man är med honom hela tiden. Han går i särskola och har assistent på fritis. Jag skall ha honom nästa helg och skulle vilja ha tips på hur jag kan aktivera honom bäst. Han älskar vatten och der fungerar bäst ute. Lämnar man honom ur sikte händer alltid något, han river fram och ut allt, går från det ena till det andra. Han är annars en fin go kille, inga utbrott. / farmor

  • Svar på tråden Aktivera
  • Elin P
    Sun 1 Sep 2019 10:43
    #1

    Utflykt till tex skog eller friluftsområde? Ta med mat och fika så kan ni vara ute halva dagen. Ni kan tex leta "skatter" = fina stenar, kottar etc. Utforska omgivningen. Springa ikapp. Leta svamp, bär? Sånt brukar mina barn gilla. De är 8 och 12, en av dem med ADHD och den andra överaktiv utan diagnos. Sen när ni kommer hem kanske han kan få se på film eller iPad med gott samvete :)

  • Elin P
    Sun 1 Sep 2019 10:46
    #2

    Ska du ha honom hela helgen så kanske ni kan göra utflykt bägge dagarna men till olika ställen? Om din kommun har någon större rolig lekplats kan du ta med fika och/eller mat dit och vara ute länge också.

Svar på tråden Aktivera