• Anonym (TS)
    Sun 1 Sep 2019 21:39
    312 visningar
    12 svar
    12
    312

    Tredje världskriget

    När man ser på nyheterna så börjar man ju fundera på var världen är påväg..

    Tror ni att det kommer bli ett tredje världskrig någon gång och hur tror ni att det kommer börja?

  • Svar på tråden Tredje världskriget
  • Sun 1 Sep 2019 21:59
    #3

    Det känns inte troligt med världskrig just nu. Det är bara USA, Kina och Ryssland som har förmågan att utkämpa ett sådant krig.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 22:10
    #4
    sillson skrev 2019-09-01 21:59:46 följande:

    Det känns inte troligt med världskrig just nu. Det är bara USA, Kina och Ryssland som har förmågan att utkämpa ett sådant krig.


    Det kan man aldrig säga i förväg. Finns säkert andra länder som kan det också
  • Anonym (Fler)
    Sun 1 Sep 2019 22:19
    #5
    sillson skrev 2019-09-01 21:59:46 följande:

    Det känns inte troligt med världskrig just nu. Det är bara USA, Kina och Ryssland som har förmågan att utkämpa ett sådant krig.


    Hört talas on Nordkorea???
  • Sun 1 Sep 2019 22:31
    #6

    Man kanske behöver omdefiniera världskrig som begrepp. Vi håller på att få stora delar av världen helt eller delvis obeboelig samtidigt som befolkningen ökar.

    Resultatet blir mycket stora folkförflyttningar vilka kommer få samhällsystemen att kollapsa. Resultatet torde bli kaos, konflikter, kamp om resurser och beboeliga platser. Militära medel kommer användas men inte i syften vi tidigare trott. När röken lagt sig kommer världen se annorlunda ut. Det är det som kanske skrivs in i historieböckerna som tredje världskriget.

  • Anonym (uj)
    Sun 1 Sep 2019 22:38
    #7
    Anonym (Fler) skrev 2019-09-01 22:19:16 följande:
    Hört talas on Nordkorea???
    Nordkorea för all del med kärnvapen men de flesta andra har större resurser än dem.
  • Pentra
    Sun 1 Sep 2019 22:56
    #8

    Sju högt uppsatta/världsledare kommer att dö inom en vecka (eller med max en veckas mellanrum); typ, något på den vägen... Minns inte exakt... Men egentilgen är det då frågan om ett fjärde världskrig, eftersom vi tyvärr inte räknade det första som var i ordningen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Sun 1 Sep 2019 23:55
    #9
    +1
    Anonym (Fler) skrev 2019-09-01 22:19:16 följande:

    Hört talas on Nordkorea???


    Nordkorea för en isolationistisk defensiv politik. De kommer aldrig starta ett storkrig. Det handlar inte om graden av ondska. Det handlar om geopolitik och strategi. Nordkorea skulle inte överleva en vecka i ett krig mot jänkarna.
  • Sun 1 Sep 2019 23:58
    #10
    Pentra skrev 2019-09-01 22:56:21 följande:

    Sju högt uppsatta/världsledare kommer att dö inom en vecka (eller med max en veckas mellanrum); typ, något på den vägen... Minns inte exakt... Men egentilgen är det då frågan om ett fjärde världskrig, eftersom vi tyvärr inte räknade det första som var i ordningen. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Kan jag få numret till din langare? Du är ju helfestlig. Jag vill inte va dryg egentligen. Jag blir så himla nyfiken på din världsbild.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Mon 2 Sep 2019 11:54
    #11

    Puff!

  • Pentra
    Tue 3 Sep 2019 02:10
    #12
    sillson skrev 2019-09-01 23:58:38 följande:
    Kan jag få numret till din langare? Du är ju helfestlig. Jag vill inte va dryg egentligen. Jag blir så himla nyfiken på din världsbild.

    Har ingen langare. De har inget telefonnummer. Och, det finns INGET festligt i detta! ... Världskriget har skjutits upp gång på gång sedan slutet på 1960-talet, eftersom människor tagit sitt förnuft till fånga; men jag vet inte ifall det går att mota bort ytterligare, eller om vi nu kommit till vägs ände och att det nu är kört... ... /Pentra
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 7 Sep 2019 09:41
    #13

    Puff

  • Anonym (Ja)
    Fri 20 Sep 2019 19:04
    #14

    Ja det tror jag.

Svar på tråden Tredje världskriget