• Gnutten1

    Fast

    Min sambo ska flytta han fungerar inte ihop med mina tre andra barn dom är 17, 14 och 11. Han blir lätt sur och det påverkar hela familjen. Han åkte iväg på kräftskiva i lördags och sen ringde han och då erbjöd jag mig att hämta honom så han kom hem. Sedan började han bråka över att mina barn har bakat för enligt honom får dom inte göra det. Till sist ville han inte komma hem och han skulle hämta kläder på måndag. Vi har en dotter på snart 2 år och jag är i v 37 och är jättetrött hela tiden. Jag kämpar med hemmet att hålla allt rent och all tvätt även hans och han sitter i soffan och tittar på tv. Mina barn hjälper mig med allt och passar sin lilla syster jättemycket. Han går helst inte ut utan sitter i soffan. Jag har ringt och kört messenger för hon saknar sin pappa. Men är så trevlig mot henne och till mig skriver han jättekonstiga saker trodde ett tag att detta kanske blir bra till sist men nu är jag ego. Har pappor inget ansvar alls? Dom värkar kunna dra som dom vill och jag är fast! Inte kan jag lämna henne ensam ? Men han förutsätter att jag ska ta hand om henne. Nu bor han hos en kompis och hos honom har han alltid haft en lägenhet som står och väntar.

    Nu sitter jag här och vet inte hur jag kommer till BB själv det är typ 2 timmar dit och jag vet inte hur jag ska klara förlossningen själv trodde han skulle finnas för mig och det finns ingen annan jag känner tillit till. Och den där elaka människa vill jag inte ha i närheten av mig han är som förbytt. Har ett hus och lån tack och lov att jag äger det själv! Har inte vågat berätta för min familj ännu vad ska man säga Råkade hitta en odräglig kar igen.

  • Svar på tråden Fast
  • legomum

    Ut med honom. Du och barnen behöver få lite lugn och ordning utan honom.

    Prata m din barnmorska om att få bli igångsatt istället då du faktiskt står ensam med två timmars bilfärd till sjukhuset.

    Boka upp familjen till att ta hand om barnen medans du föder tills du kommer hem igen.

    Be om fortsatt hjälp som stöd i början så du inte går under med allt.

    Han är en vuxen karl med ansvar precis som du. Vill han inte så behöver du ingen vuxenbebis hemma också. Skicka hem honom till hans mamma.

Svar på tråden Fast