• Mon 2 Sep 2019 01:28
    1865 visningar
    8 svar
    8
    1865

    Byta klinik under pågående IVF

    Jag och min man gör landstingsfinansierad IVF. Vi har gjort vårt första försök utan resultat och vill av olika anledningar byta IVF-klinik inför omgång två. Vet någon om man kan göra det? Någon som gjort?

  • Svar på tråden Byta klinik under pågående IVF
  • Anonym (?)
    Mon 2 Sep 2019 07:23
    #1

    Det är möjligt men svårt, helt omöjligt att svara på hur det ser ut i just ert gall utan att ha all info?

  • Mon 2 Sep 2019 17:34
    #2
    Anonym (?) skrev 2019-09-02 07:23:44 följande:

    Det är möjligt men svårt, helt omöjligt att svara på hur det ser ut i just ert gall utan att ha all info?


    Jag vill helst inte gå ut med några detaljer. Finns det några särskilda skäl som man kan åberopa? Känner du till några fall där någon fått igenom ett byte?
  • Anonym (?)
    Mon 2 Sep 2019 17:39
    #3

    Jag känner till fall ja, det krävs särskilda omständighete för att bli beviljad byte, men det är omöjligt att svara utan att veta följande: hur gamla är ni? Har ni tidigare barn? Hur länge har ni försökt? Vilken klinik går ni hos? Och varför vill ni byta?

  • Mon 2 Sep 2019 17:53
    #4

    Ni vill alltså byta till en annan landstingsfinansierad klinik? Är det inom samma landsting? Det enklaste är väl att fråga. Folk kan vilja byta av alla möjliga anledningar, tex att de flyttar, så helt ovanligt/omöjligt kan det knappast vara.

  • Mon 2 Sep 2019 17:58
    #5
    Anonym (?) skrev 2019-09-02 17:39:39 följande:

    Jag känner till fall ja, det krävs särskilda omständighete för att bli beviljad byte, men det är omöjligt att svara utan att veta följande: hur gamla är ni? Har ni tidigare barn? Hur länge har ni försökt? Vilken klinik går ni hos? Och varför vill ni byta?


    Varför skulle något av det där spela roll? Har man barn sen tidigare lär landstingsfinansierad IVF inte vara aktuellt öht...
  • Mon 2 Sep 2019 18:09
    #6

    Jag tror det går men då hamnar ni nog sist i kön igen. Fast jag har egentligen ingen aning, bara vad jag tror!

  • Thu 26 Sep 2019 16:46
    #7

    Man kan visst få hjälp av landstinget fast du har barn sedan tidigare. Har själv funderat på att byta och funderar på att kolla upp det för jag inte är nöjd med Sahlgrenska.

  • Tue 1 Oct 2019 15:20
    #8

    Jag har enbart gått på ett kuratorsamtal på den IVF kliniken jag blev tilldelad (fanns bara en då) och så fort fler blev tillgängliga ringde jag till den kliniken jag ville gå på som sa att det var ok. Men när jag skulle ringa till ursprungskliniken (KS) så sa dom nej för att jag hade en pågående behandling. Har pratat med 3 olika personer där och har nu blandat in patientnämden.

Svar på tråden Byta klinik under pågående IVF