• snart 4

    Umgänge med hans ex

    Hej

    Jag undrar om jag kan neka min sambo att lämna vår son hos hans ex. Jag vill inte att hon ska ha ansvaret om honom då hon mobbar mig genom att låtsats att jag inte finns.

    Hur fungerar det om jag är orolig med att han är hos henne? Har jag några rättigheter att de inte får vara ensamma ihop?

    Tack i förhand

  • Svar på tråden Umgänge med hans ex
  • Anna60

    Du har inget med barnets umgänge med föräldern att göra överhuvudtaget! Så släpp det.

    Om din sambo INTE lämnat, eller nekat, den andre föräldern umgänge - då  hade det varit olagligt och din sambo kan fullständigt förlora sitt barn till förmån för den andre föräldern. Läs på om umgängessabotage.

  • Anna60

    Att hon mobbar DIG - sitter nog i ditt eget huvud. Och det är inte ens relevant i ärendet. DU gillar inte henne och därför skall hennes son inte få träffa sin mor? Hur tänker du där?

  • Anonym (?)
    CitronTulo skrev 2019-09-02 13:07:22 följande:

    Varför ska han lämna ER son hos hans ex?


    Exakt varför mitt *eh, va!?*
  • Anna60

    Oj, jag måste läst fel. Är det er gemensamma son TS? Det är alltså inte hennes son?

  • Anonym (Humm)
    snart 4 skrev 2019-09-02 13:02:23 följande:

    Hej

    Jag undrar om jag kan neka min sambo att lämna vår son hos hans ex. Jag vill inte att hon ska ha ansvaret om honom då hon mobbar mig genom att låtsats att jag inte finns.

    Hur fungerar det om jag är orolig med att han är hos henne? Har jag några rättigheter att de inte får vara ensamma ihop?

    Tack i förhand


    Du får nog förklara lite bättre. Varför umgås han med sitt ex? Är dom vänner? Har dom barn tillsammans? Lämnar han ERT barn ensam hos henne? Varför? Pga syskon?
  • snart 4
    Anna60 skrev 2019-09-02 13:08:06 följande:

    Att hon mobbar DIG - sitter nog i ditt eget huvud. Och det är inte ens relevant i ärendet. DU gillar inte henne och därför skall hennes son inte få träffa sin mor? Hur tänker du där?


    Nej hon låtsas som att jag inte finns, ignorerar mig. Så tycker det är mobbning, vet att om det hade hänt min son något så hade hon inte ringt mig
  • snart 4
    Anna60 skrev 2019-09-02 13:07:08 följande:

    Du har inget med barnets umgänge med föräldern att göra överhuvudtaget! Så släpp det.

    Om din sambo INTE lämnat, eller nekat, den andre föräldern umgänge - då  hade det varit olagligt och din sambo kan fullständigt förlora sitt barn till förmån för den andre föräldern. Läs på om umgängessabotage.


    Är inte deras gemensamma barn utan mitt och min sambo
  • snart 4
    Anna60 skrev 2019-09-02 13:10:36 följande:

    Oj, jag måste läst fel. Är det er gemensamma son TS? Det är alltså inte hennes son?


    Nej är vårat gemensamma barn
  • snart 4
    Anonym (Humm) skrev 2019-09-02 13:55:50 följande:

    Du får nog förklara lite bättre. Varför umgås han med sitt ex? Är dom vänner? Har dom barn tillsammans? Lämnar han ERT barn ensam hos henne? Varför? Pga syskon?


    Så här ser det ut. Exet låtsats som att jag inte finns och behandlar mig så. Min sambo har två barn ihop med henne och de är vänner. Varför han lämnar han där är för att han inte orkar ta hand om honom själv. Hon är barnvakt åt våran son. min sambo säger inte att hon passat honom. För att han vet vad jag känner om det, men jag kom på han. Så vet inte hur ofta det hänt. Jag känner mig kränkt i detta då jag vet att om det händer något så kommer hon inte ringa mig. På grund av hur hon är mot mig så litar jag inte på henne. När jag ifrågasätter varför tillmin sambo så säger han bara att hon är snäll och att om det tar slut mellan oss så kommer han ändå vara där ofta. Förlåt om det är lite rörigt ???? men frågan är har jag rättigheter att neka henne ha hand om vår gemensamma son då hon behandlar mig illa??
  • snart 4
    Giftskåneman skrev 2019-10-12 10:41:37 följande:

    Och varför lämnar han ert barn hos exet? Exet har inget att göra med ert barn.


    För att han vill ha barnvakt och göra vad han vill. Frågan är om jag har någon rättighet att neka att hon är med våran son själv??
  • Giftskåneman
    snart 4 skrev 2019-10-12 10:49:07 följande:

    För att han vill ha barnvakt och göra vad han vill. Frågan är om jag har någon rättighet att neka att hon är med våran son själv??


    Han är ju inte klok.

    Eftersom din kille är pappa är det nog omöjligt att stoppa honom att göra så.

    Men, är detta så här du vill ha det resten av livet? Han bara längtar ju att gå tillbaka till exet.
Svar på tråden Umgänge med hans ex