• CitronTulo

    Chattfunktionen i FB

    När man har FB öppet på en dator så finns det ju en chattfunktion (Messenger) till höger i fönstret. De första 18 personerna som syns där (i alla fall hos mig) har ingen rubrik, sen står rubriken "gruppsamtal" och sedan "fler kontakter".

    Det jag funderar på är om det går att styra/välja vilka personer jag kan se här? Har letat men inte hittat..
    Ser ingen logik i vilka personer som visas här då det är flera som jag har mycket lite kontakt med och aldrig chattat med, medan jag har andra som jag brukar skriva med och hellre skulle hitta lite smidigt i denna lista!

  • Svar på tråden Chattfunktionen i FB
  • ballerinakakaoreo

    Enligt min facebooksida visas de som är aktiva just nu och de som var aktiva senast (det står tex -29 min sedan-), slumpmässiga personer men i listan finns också de jag talar med dagligen 

  • CitronTulo
    ballerinakakaoreo skrev 2019-09-09 23:52:49 följande:

    Enligt min facebooksida visas de som är aktiva just nu och de som var aktiva senast (det står tex -29 min sedan-), slumpmässiga personer men i listan finns också de jag talar med dagligen 


    De jag ser är delvis de som är aktiva (men inte alla).. men ser även personer som inte varit inloggade på flera dagar och som jag nog aldrig har chattat med? Däremot min pojkvän som jag skriver med varje dag kommer inte upp, inte ens när han är inloggad! Skulle ju kännas bättre att se honom än t.ex. någon gammal klasskompis sedan lågstadiet som jag inte har någon kontakt med och som inte varit inloggad på en vecka typ..
  • Anonym ((A))

    Kommer personer upp som man delar samma grupp med, det verkar så. Sjukt irriterande! Folk man inte ens pratat med dyker upp där, och folk man någon enstaka gång haft ett direktmeddelande med. Löste problemet med att blockera allihopa och blockerar vartefter. Det går inte att markera någon som dyker upp i chattrutan utan att blockera personen helt och hållet. Mycket ologiskt och ytterligare en anledning att man helt överger facebook.

Svar på tråden Chattfunktionen i FB