• MartinBlomberg

    Amningssnäckor

    Hej!


    Jag önskar att undersöka om det finns ett intresse och behov för en naturlig, ekologisk lösning hos ammande som upplever problem med ömma och såriga bröstvårtor.  www.aftenbladet.no/lokalt/i/b7EKv/Skjell-mot-vonde-bryster



    Jag har själv handplockat snäckor från rent atlanterhavsvatten vid havgapet på västkusten av Norge. I Norge rekommenderas dessa snäckor (Amningssnäckor) av barnmorskor till ammande mammor för att förhindra sår i samband med amning. 





    För att se om dessa snäckor verkligen hjälper söker jag ammande mammor som kunde tänka sig att testa ut dessa amningssnäckor för att förhindra såriga bröstvårtor.



    Er du intresserad? Kontakta mig antingen här på forumet eller på min epost: Martinblomberg15@gmail.com


    Jag har snäckor till de 15 första som kontaktar mig med namn, adress och swishar mig portokostnaden. Jag är student och kan tyvärr inte bjuda på frakten:( Priset för frakt är förpackning+porto =25 kr.



    Dina erfarenheter av att använda dessa snäckor delar du med dig i denna tråd på forumet eller direkt till min e-post.


    Jag är tacksam för alla erfarenheter som ni kommer med.


    Alternativt kan jag ringa dig och intervjua dig om det.  



    Om detta kan hjälpa ammande så kommer jag ha möjlighet att ordna distribution av dessa snäckor. Men om det inte hjälper så blir det inget. Därför önskar jag både positiva och mindre positiva svar från dem som prövar dessa snäckor.



    Här är några erfarenheter från norska mammor som använder amningssnäckor.



    forum.klikk.no/foreldre/topic/9186598-albue-skjell-hvor-mye-skal-de-kokes-for-at-v%C3%A6re-sterile/



    Mvh Martin Blomberg



     
  • Svar på tråden Amningssnäckor
  • Fjäril kär

    Har använt såna för sisådär 20 år sedan när mitt andra barn föddes. Blev tipsad på BB. Funkar jättebra!

Svar på tråden Amningssnäckor